check
סגל | האוניברסיטה העברית בירושלים

סגל

מכתב תמיכה מכון וולקני

חוקרי הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה לשר החקלאות: עצרו את הקיצוץ ההרסני בתקציבי מכון וולקני

20 מרץ, 2024

אנחנו, ואנשי הסגל האקדמי והנהלת הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית, מבקשים להביע את התנגדותנו הנחרצת לקיצוץ המתוכנן בתקציב מכון וולקני (מנהל המחקר החקלאי), ואת תמיכתנו במכון ובחוקריו.

סגל
חדשות
BRING THEM HOME NOW

עליה חדה בתמיכה בעסקת החטופים

20 מרץ, 2024

תמר מחלב ופרופ' אריאל כנפו-נעם

הכותרות שוב עוסקות בעסקת שחרור חטופים, תמורת שחרור מחבלים והפוגה בלחימה. בסקר בין גולשי מאקו בתחילת פברואר היה רוב גורף נגד העסקה – כשלושה מתנגדים על כל אדם שתמך בעסקה. במחקר "בגלל הרוח" לחקר התמודדות החברה הישראלית עם המלחמה, שנעשה באוניברסיטה העברית מאז תחילת המלחמה, נתנו לנבדקים פירוט של תנאי העסקה כפי שהתגבשו בחלק הראשון של פברואר, ושאלנו אותם אם הם בעד או נגד, והוספנו אופציה של חסרי דעה מגובשת. גם במחקר שלנו היה בהתחלה רוב משמעותי שהתנגד לעסקת החטופים.

בתקשורת
יזמות
מחקר
סגל
khdshvt_shvrh_shnyyh_-_400x260_7.png

פרויקט HUBS-Aid: פרויקט ייחודי של ביה"ס למנהל עסקים לסיוע לעסקים שנפגעו במלחמה

17 מרץ, 2024

 

פרוייקט ייחודי ויוצא דופן של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית הגיע לסיומו ביום שישי האחרון.

120 סטודנטים, 40 מנטורים ומנטוריות, סייעו ביחד ל-80 עסקים קטנם ובינוניים מכל רחבי הארץ, שנפגעו בעקבות המלחמה. לכל עסק הוקצה צוות של שלושה סטודנטים תלמידי MBA או שנה ג' בתואר ראשון במנהל עסקים, ומנטור.ית בכיר.ה מבוגרי בית הספר. בעלי העסקים זכו לצוותים שסייעו להם בכל הקשור לניהול ותכנון פיננסי, מיצוי זכויות, שיווק, לוגיסטיקה ומציאת פתרונות יצירתיים- על מנת שהעסק יחזור לעבוד.

בתקשורת
יזמות
מלחמה
סגל
סטודנטים
סטודנטים מתנדבים
khdshvt_shvrh_shnyyh_-_400x260_5.png

מורים ומורות בישראל בעת המלחמה: היבטים פסיכולוגיים ומקצועיים

11 מרץ, 2024

 

מחקר הנערך באוניברסיטה העברית, הבוחן את השפעות המלחמה על מורים ומורות בישראל, מצא כי כ-60% מהמורים מדווחים על דיכאון, מעל ל-40% שרויים במתח וכמחצית מהמורים הנבדקים חווים חרדה. דיווחי המורים מראים כי ישנו פער בין התמיכה שקיבלו מצוות בית הספר לבין התמיכה שנזקקו לה

 

בתקשורת
מחקר
סגל
פרופ' חיים סומפולינסקי

פרופ' חיים סומפולינסקי הוא הזוכה הישראלי בפרס הבינלאומי החשוב והגדול ביותר בתחום חקר המוח לשנת 2024 המוענק ע"י קרן Lundbeck הדנית

5 מרץ, 2024

פרופ' חיים סומפולינסקי הוא החוקר הישראלי הראשון שזוכה בפרס היוקרתי. סומפולינסקי, ממייסדי  ומובילי מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית ופרופ' אמריטוס במכון רקח לפיזיקה, הוא חלוץ מדעי המוח החישוביים וחקר הדינמיקה של מעגלים עצביים במוח, והינו בעל שם עולמי בתחומו. פרופ' סומפולינסקי גם מכהן כפרופ' במרכז למדע המוח באוניברסיטת הרווארד

בתקשורת
מחקר
סגל
טקס אלטרנטיבי לפרס ישראל

ועד ראשי האוניברסיטאות בעקבות ביטול פרס ישראל בקטגוריית המדע

4 מרץ, 2024

 

עדכון (21.3):

בעקבות הודעתו של שר החינוך על כך שפרסי ישראל יחולקו כמתוכנן, לצד פרסי הגבורה והתקומה - יבוטל אירוע ההצדעה לרוח ולמדע הישראליים שתוכנן ע״י ועד ראשי האוניברסיטאות ליום העצמאות.

ראשי האוניברסיטאות מברכים על החזרתם של המחקר פורץ הדרך, התרבות והאומנות לקדמת הבמה. נושאים הנמצאים בלב הקיום הלאומי.

 

 

בתקשורת
מלחמה
סגל
תורת הכאוס

האוניברסיטה העברית: פריצת דרך בחיזוי תוצאות כאוטיות במערכת שלושת הגופים

20 פברואר, 2024

מחקר חדש ממכון לרקח לפיסיקה חושף התקדמות משמעותית בתורת הכאוס, על-ידי אישור מפורט של התורה הסטטיסטית מבוססת השטף המנבאת תוצאות כאוטיות במערכות תלת-גופיות ניוטוניות שאינן היררכיות. פריצת דרך זו טומנת בחובה השלכות מעשיות על תחומים כמו מכניקה שמימית, אסטרופיזיקה ודינמיקה חלקיקית

מחקר
סגל
fooji

החלו ההגשות לפרס מרכז פוג'י (FOOJI), בשווי 10,000 דולר

23 ינואר, 2024

ההגשות לפרס מרכז פוג'י (FOOJI) למערכות מזון של האוניברסיטה העברית החלו.

אם יש לך רעיון יוצא דופן בתחום מערכות מזון ברות קיימא, או פרסום מחקר מדעי שתרם תרומה יוצאת דופן בתחום ובעל השפעה ארוכה ומתמשכת, נשמח אם תגיש מועמד לפרס בריאן י. דוידסון, בשווי 10,000 דולר.

הגשת המועמדות רלבנטית לחברות סטארט אפ, מומחים ממוסדות אקדמיים, מהתעשייה, מהממשלה, מארגונים לא ממשלתיים וארגונים פרטיים.

תאריך אחרון להגשת המועמדות לפרס: 01.05.24

מחקר
סגל
חדשות

פרסי רוטשילד של קרן "יד הנדיב" הוענקו לשני חוקרים מהאוניברסיטה העברית

21 ינואר, 2024

קרן יד הנדיב הודיעה על הענקת פרס רוטשילד לשני חוקרים מהפקולטה למתמטיקה ולמדעי הטבע באוניברסיטה העברית, על הישגיהם המדעיים יוצאי הדופן והתגליות החדשניות שלהם. הפרסים יוענקו בטקס מיוחד בספרייה הלאומית לפרופ' אורי בנין ולפרופ' תמר ציגלר, יחד עם חוקרים נוספים, בספטמבר 2024

 

בתקשורת
סגל
khdshvt_shvrh_rshvnh_-_615x310_1.png

מתווה שנת הלימודים בצל המלחמה

10 דצמבר, 2023

האוניברסיטה העברית, יחד עם כל אוניברסיטאות המחקר בישראל, מעדכנת כי שנת הלימודים תשפ"ד תיפתח ב- 31.12.2023.
זאת, כחלק ממחויבותה לעתידה של מדינת ישראל ומתוך השאיפה לאפשר הוראה ומחקר גם בתקופה המאתגרת והקשה הזו. 

ההחלטה התקבלה בשיח משותף עם צה"ל, כאשר בשבועות האחרונים שקדנו על מתווים מפורטים של חזרה ללימודים, בהם יעשה שימוש בסל מגוון של התאמות לצד מציאת פתרונות פרטניים לכל מי שעדיין ישרתו במילואים. אנו מבקשים לחזור שוב על מחויבותנו לכלל קהילת הסטודנטים, הסטודנטיות ואנשי ונשות הסגל המגויסים, שאנו נעשה ככל יכולתנו כדי שאיש לא יישאר מאחור. 

מלחמה
סגל
סטודנטים
khdshvt_shvrh_shnyyh_-_400x260_20.png

האוניברסיטה העברית, מטא, IBM, אינטל וענקיות טק נוספות הכריזו על הקמת ברית בינה מלאכותית גלובלית

5 דצמבר, 2023

יותר מ-50 חברות ומוסדות אקדמיה וארגונים ברחבי העולם, הכריזו על הקמת ״AI Alliance״- קואליציה שהוקמה במטרה לפעול למען קידום פיתוח בינה מלאכותית בצורה אחראית, בטוחה ושקופה.

האוניברסיטה העברית מצטרפת לקואליציית הבינה המלאכותית, AI Alliance-  שיתוף פעולה חלוצי בין התעשייה העולמית, האקדמיה, המחקר והארגונים הממשלתיים שמטרתו לחולל מהפכה בתחום הבינה המלאכותית.

מטרת הקואליציה לתמוך בחדשנות וב'מדע פתוח' בבינה מלאכותית, תוך הכרה בפוטנציאל הטרנספורמטיבי הטמון בקידום הבינה המלאכותית והתחייבות לטיפוח חדשנות שקופה.

יזמות
סגל
חדשות
khdshvt_shvrh_rshvnh_-_615x310_3.jpg

האוניברסיטה העברית: המובילה במספר הזוכים במענקי ERC בדרג Consolidator Grant לשנת 2023

23 נובמבר, 2023

קרן המענקים של המועצה האירופית למחקר מטעם האיחוד האירופי ERC  (European Research Council)  מודיעה היום (ה') על זכייתם של שישה חוקרים וחוקרות מהאוניברסיטה העברית במענקי מחקר בדרג Consolidator Grant. כל אחד מהחוקרים זכה במענק אישי של מיליון וחצי עד שני מיליון יורו, בהיקף כולל של 11.5 מיליון יורו (47 מיליון שקל). בכך מדורגת האוניברסיטה העברית במקום הראשון מבין אוניברסיטאות המחקר בישראל, עם מספר הזוכים הגבוה ביותר.

בתקשורת
סגל
khdshvt_shvrh_shnyyh_-_400x260_10.png

לראשונה בית ספר ישראלי-גרמני משותף לדוקטורנטים בתחום מדעי הרוח

19 נובמבר, 2023

סינט ״הקרן הגרמנית למדע״ (DFG) אישר בישיבתו האחרונה מימון בית ספר לדוקטורנטים בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת לייפציג ומכון דובנוב בלייפציג. בית הספר, הראשון מסוגו במדעי הרוח, עתיד להיפתח בקיץ הקרוב בירושלים, ובמסגרתו צפויים הדוקטורנטים והדוקטורנטיות לשהות בלייפציג ובירושלים.

סגל