check
שלב 2 - בקשה למוסד בחו״ל | האוניברסיטה העברית בירושלים
בקשה למוסד בחו״ל

שלב 2 - בקשה למוסד בחו״ל

מזל טוב! התקבלת לתוכנית החילופין – מה עליך לעשות?

מכתב קבלה

מכתבי הקבלה נשלחים לדוא"ל, ובו מצוין המוסד המיועד לחילופים, מתוך שלושת המוסדות שנכתבו בהעדפה בשלב הגשת המועמדות. בשלב השיפוט נעשים מאמצים רבים לענות על כלל בקשות הסטודנטים אך עם זאת, יש לקחת בחשבון שינשם מוסדות בהם הביקוש גדול יותר, ולא ניתן להבטיח לכולם את המוסד המועדף עליהם. במידה ולא התקבל אישור למוסד שצוין בשלב הגשת המועמדות, יוצע לסטודנט מוסד אחר, בו נותרו מקומות פנויים.

יש להודיע לרשות לבינלאומיות על אישור היציאה לחילופי סטודנטים תוך חמישה ימים מיום קבלתהודעת האישור במייל.

ביטול

סטודנטים שאישרו את יציאתם לחילופי סטודנטים רשאים לבטל את השתתפותם עד 14 ימים מיום הודעתם לרשות לבינלאומיות, ללא קנס.
בימי שגרה, ביטול מעבר ל-14 ימים יחויב בדמי טיפול וניהול על סך 500 ש"ח. אולם כיום, אנו מתחשבים במורכבות המצב, לכן כל זמן שמגיפת הקורונה לא מאחורנו, אנו לא נחייב בדמי טיפול וניהול.

המינוי

לאחר אישור הסטודנט ליציאה לחילופים במוסד בחו"ל, הרשות לבינלאומיות תשלח הודעת מינוי רשמית למוסד  המאשרת את מינוי הסטודנט. (לכל מוסד בחו"ל יש מועדי הגשה קבועים למינויים שנדרש לעמוד בהם).

הגשת בקשה למוסד בחו"ל

לאחר אישור המינוי על ידי המוסד בחו"ל, ישלח  דוא"ל מהרשות לבינלאומיות  או הפקולטה עם הנחיות להגשת הבקשה לאוניברסיטה בחו"ל. עבור נסיעה לחילופים בסמסטר א' או לשנה מלאה, תהליך הקבלה נמשך בין סוף פברואר ליולי. לסמסטר ב', תהליך הקבלה נמשך בין יולי לדצמבר, בהתאם ללוח זמנים של כל מוסד.
צריך להיאזר בסבלנות קבלת הנחיות להמשך הרישום צפויה להתקבל כמספר שבועות לפני המועד האחרון להגשת הבקשה למוסד בחו"ל. חשוב מאוד לא לפנות באופן עצמאי למוסד בחו"ל עד קבלת הוראות והנחיות מתאימות מאתנו או מהמשרד הבינלאומי בחו"ל.

הגשת הבקשה למוסדות בחו"ל בדרך כלל מקוונת ולרוב כוללת העלאת המסמכים הבאים:

- גיליון ציונים מעודכן

 -המלצות אקדמיות

- תמונות דרכון מקוריות

- עותק של הדרכון בתוקף

- אישורי שפה

- דוחות בנק

- מכתבי תמיכה מההורים/אפוטרופסים

- אישורי מלגה (אם רלוונטי)

יש לשים לב למלא אחר הדרישות המקדימות של המוסד בחו"ל כגון דרישות שפה, קורסי קדם וכו' (מופיע בדף מידע של כל מוסד), אחרת לא תתאפשר יציאה לחילופים, על אף החלטת האוניברסיטה בהתאמת הסטודנט למוסד בחו"ל.

קבלה/דחיה

עם השלמת תהליך הקבלה של המוסד בחו"ל, ישלחו מכתבי קבלה/דחייה מטעמם. בעת קבלת מכתב קבלה מהמוסד המארח, ישלח הנחיות לשלבים הבאים בתהליך. לאחר מכן, יש להתחיל להתכונן לניידות, כולל בקשה להוצאת ויזת סטודנט.