check
HUJICAST - הסכת חדש לאוניברסיטה בהגשת העיתונאי דרור פויר | האוניברסיטה העברית בירושלים

HUJICAST - הסכת חדש לאוניברסיטה בהגשת העיתונאי דרור פויר

4 נובמבר, 2021
לוגו הוג'יקאסט

HUJICAST זמין להאזנה באתר האוניברסיטה העברית ובפלטפורמות ההסכתים הפופולריות

שומעים רגע?

האוניברסיטה העברית משיקה הסכת (פודקאסט) חדש - HUJICAST - שיעסוק במדע בשפה לא מדעית ויפנה לקהל הרחב והסקרן שרוצה לדעת יותר על העולם שאנו חיים בו ועל העתיד שמצפה לכולנו. את ההסכת מגיש ועורך העיתונאי הותיק דרור פויר, לשעבר כתב מדע ובעל טור בעיתון גלובס, שידבר עם מיטב החוקרות והחוקרים של האוניברסיטה העברית על המחקרים, האתגרים והגילויים שלהן.ם, על האירועים והתגליות שמניעים את המדע והאנושות קדימה - וגם על עצמן.ם והדרך שעשו; הסקרנות, הפליאה, הרצון לדעת והשאלות שרק הולכות ונערמות.דרור פויר

דרור פויר וד"ר אורי אדםHUJICAST בנוי במתכונת של סדרות. כל סדרה עוסקת בשאלה, רעיון או מושג - נדידה, שפה, זמן, קנאביס, חורף ועוד - ומקיפה כל נושא מכמה זוויות ותחומי מחקר שונים. בסדרה על נדידה, לדוגמה, מספר חוקרות.ים ישוחחו עם דרור על מחקריהן.ם בתחומי נדידת הציפורים, נדידת חולות מדבר, נדידת תאים בגופנו ועוד. בסדרה על השפה, יסבירו החוקרות.ים על שפת המחשבים, איך חיידקים מתקשרים ואיך ניתן להבין משפת הגוף של אדם מסר שונה מהשפה המילולית.

"בהסכת החדש, ננסה לספר את הסיפור הכי גדול שאי פעם סופר", אמר פויר, "הסיפור על הניסיון האנושי להבין ולחשוף את המורכבות והיופי האינסופיים של החיים, היקום וכל השאר כפי שהם באים לידי ביטוי בכל רגע ורגע ובכל תחום. הסיפור שכולנו חלק ממנו. אני נרגש להיות חלק בפרויקט החדש של האוניברסיטה עברית ולהנגיש את המדע שקורה פה למאזינים".

HUJICAST זמין להאזנה באתר האוניברסיטה העברית ובפלטפורמות ההסכתים soundclowd, Spotify ו-Apple Podcasts. מור תם מאגף שיווק ותקשורת באוניברסיטה העברית עורכת ומפיקה את ההסכת וקיריל גייבורונסקי עורך סאונד.