check
שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, יפעת שאשא ביטון, ביקרה באוניברסיטה העברית | האוניברסיטה העברית בירושלים

שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, יפעת שאשא ביטון, ביקרה באוניברסיטה העברית

16 נובמבר, 2021
שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, יפעת שאשא ביטון, ביקרה באוניברסיטה העברית

השרה לוותה על ידי ההנהלה הבכירה של האוניברסיטה בסיור במרכז אדמונד ולילי ספרא לחקר המוח ובמרכז לננו-מדע וננו-טכנולוגיה בקמפוס א. ספרא (גבעת רם): "החשיבות שנותנת האוניברסיטה לממשק בין האקדמיה והמחקר לתעשייה והממד הפרקטי, היא משמעותית"

 

שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, יפעת שאשא ביטון, סיירה ביום שלישי (16.11) בקמפוס ספרא (גבעת רם) של האוניברסיטה העברית, ושמעה מפי חוקרים מובילים על חלק מהפעילות המחקרים פורצת הדרך שמתרחשת באוניברסיטה. את הביקור ליוו פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה, פרופ' ברק מדינה, רקטור האוניברסיטה, ישי פרנקל, סגן הנשיא ומנכ"ל האוניברסיטה ופרופ' מונא חורי-כסאברי, סגנית נשיא האוניברסיטה לאסטרטגיה ומגוון.

במהלך הביקור, השרה נחשפה לעבודתה המחקרית של פרופ' נעמי חביב במעבדתה במרכז אדמונד ולילי ספרא לחקר המוח, כמו גם לעבודתו של פרופ' אוריאל לוי מנהל המרכז לננו-מדע וננו-טכנולוגיה באוניברסיטה, שהסביר לה על העבודה המורכבת והמדויקת שנדרשת עם ננו-חלקיקים.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, סיפר לשרה על ההיסטוריה של האוניברסיטה והעבודה והמחקר שנעשית בכל אחד מששת הקמפוסים ברחבי הארץ. בנוסף, פירט על המקום שנותנת האוניברסיטה לפרקטיקה ומימוש הידע שנצטבר בקידום טכנולוגי: "בימים אלו נבנה בקמפוס ספרא 'פארק העברית', פארק חדשנות שמיועד לתעשיית עילית. במתחם יהיו כ-10,000 מקומות עבודה והביקוש אליו גדול מאוד מצד חברות הייטק וגורמים בתעשייה, כיוון שהקרבה לאוניברסיטה מנגישה לא רק ידע עצום לחדשנות טכנולוגית, אלא גם קהל סטודנטים מוכשרים שמקדמים את הידע הזה ומעבירים אותו הלאה. אוכלוסיית הסטודנטים שלנו להנדסה ומדעי המחשב, לדוגמה, מאוד מבוקשת בשוק העבודה וזאת הזדמנות של אנשי התעשייה להכיר אותם".

"החזון שלנו הוא להרחיב עוד יותר את העשייה שמתפתחת מתוך המחקר שמתרחש באוניברסיטה.  בנוסף לפארק העברית יש פרויקטים נוספים שמוקדשים למטרה הזאת, לדוגמה מרכז היזמות והחדשנות שפועל באוניברסיטה כבר מספר שנים. אנחנו מייצרים אקו-סיסטם של חדשנות בירושלים".

"אני מורשמת מהמידע שקיבלתי כאן", אמרה השרה. "החשיבות שנותנת האוניברסיטה לממשק בין האקדמיה והמחקר לתעשייה והממד הפרקטי, היא משמעותית מאוד לתרומה שלה לקהילה ולמדינה".