שלושה חוקרים מהאוניברסיטה העברית יקבלו מענקי מחקר יוקרתיים מטעם מועצת המחקר האירופית (ERC)

11 אפריל, 2024
erc_advanced.jpg

פרופ' מארן ניהוף מהחוג למחשבת ישראל בפקולטה למדעי הרוח, זכתה במענק היוקרתי בזכות מחקרה על הממשק בין היהדות לתרבות היוונית-רומית בכלל וההשפעה של רומא, בפרט. במחקריה, חוקרת פרופ' ניהוף כיצד השתנתה היהדות באימפריה הרומית מבחינה פילוסופית, משפטית וספרותית. כמו כן, היא חושפת תמורות דומות בקרב היוונים והנוצרים.

פרופ' נתי ליניאל מביה״ס להנדסה ומדעי המחשב ע״ש בנין, ממכון איינשטיין למתמטיקה, וממרכז פדרמן לחקר הרציונליות, זכה במענק המוביל בזכות מחקרו בקודים לתיקון שגיאות בתקשורת מחשבים. כל תקשורת, בין אם בין בני אדם ובין אם בין מחשבים, חשופה לרעש, מה שעלול לגרום להודעות להתקבל בצורה שגויה. במחקרו, פיתח פרופ' ליניאל שיטה מתמטית המשתמשת באנליזה מתמטית, אופטימיזציה וקומבינטוריקה, לצורך הבנת המאזן המיטבי בין הקצב של קוד לתיקון שגיאות ויכולתו לתקנן.

פרופ' דוד קשדן, ממכון איינשטיין למתמטיקה, זכה במענק המוערך בזכות מחקרו על גילוי סימטריות נסתרות בתחומים שונים של מתמטיקה ומציאת דרכים להשתמש בסימטריות אלו. עבודתו מתמקדת בחשיפת קשרים בלתי צפויים בין תיאוריות מתמטיות נפרדות, תוך שימוש בסימטריות אלו לפתרון בעיות מורכבות.

מענקי ה-ERC Advanced, שעומדים על כ-2.5 מיליון אירו לכל מחקר, הינם בין המענקים היוקרתיים והתחרותיים של האיחוד האירופי. מענקים אלו מספקים לחוקרים ותיקים הזדמנות להמשיך בפרויקטים שאפתניים שיכולים להוביל לפריצות דרך מדעיות גדולות ומוענקים לחוקרים מובילים עם הישגי מחקר משמעותיים בעשור האחרון.