check
שלושה חוקרים חדשים מהאוניברסיטה העברית מצטרפים לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים | האוניברסיטה העברית בירושלים

שלושה חוקרים חדשים מהאוניברסיטה העברית מצטרפים לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

30 נובמבר, 2021
שלושה חוקרים חדשים מהאוניברסיטה העברית מצטרפים לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

פרופ' מארן ניהוף מהחוג למחשבת ישראל, פרופ' מוחמד חאג'-יחיא מבית הספר לעבודה סוציאלית ופרופ' ינון בן-נריה מהפקולטה לרפואה, הם שלושת החברים החדשים מהאוניברסיטה העברית המצטרפים היום לאקדמיה הישראלית למדעים. האקדמיה היא הגוף הבכיר בקהילה המדעית בישראל, שמטרתו לרכז בתוכה מטובי אנשי המדע בישראל, לטפח ולקדם פעילות מדעית בארץ ואף לייעץ לממשלות בנוגע למחקר ולתכנון מדעי בעלי חשיבות לאומית.  

השלושה הינם חלק מתוך שבעת החברים החדשים שנבחרו לאקדמיה מאוניברסיטאות שונות. כמדי שנה בחג החנוכה מתקיימת הישיבה הפתוחה של האספה הכללית של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. שבעת החברים והחברות החדשים (מתוך 136 חברים וחברות), שנבחרו לאקדמיה יישאו באירוע את הרצאות הבכורה שלהם.

פרופ' ינון בן נריה, פרופ' מארן ניהוף ופרופ' מוחמד חאג יחיא

(בתמונה מימין לשמאל: פרופ' מוחמד חאג'-יחיא, פרופ' מארן ניהוף ופרופ' ינון בן נריה).

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן: "אנחנו גאים על הצטרפותם של שלושת החוקרים לאקדמיה הישראלית למדעים. ההכרה בהישגי המחקר ובחשיבותם של חוקרי האוניברסיטה בקידום המדע בישראל היא תעודת כבוד לאוניברסיטה העברית. אני בטוח שכחברים באקדמיה, הם ימשיכו לתרום למחקר ולחברה הישראלית".  

נשיא האקדמיה הישראלית למדעים, פרופ' דוד הראל אומר כי האקדמיה מתברכת בהצטרפותם של חוקרים מובחרים אלו אשר בעזרתם היא תמשיך לפתח את הפעילות המדעית הענפה בישראל בשנים הקרובות ולקדם את היעדים הלאומיים והבין-לאומיים שלה. עוד אומר פרופ' הראל: "קיימת כיום דיכוטומיה עמוקה בהתייחסות למדע: מחד משברי האקלים והפנדמיה מביאים עימם הסתמכות הולכת וגדלה על מדע והערכה לעוסקים בו, ומאידך ניכרת בציבור גם סקפטיות, ולפעמים אף מלחמה, בנוגע לקדמה המדעית וחשיבותה. פער גדול קיים גם בין חשיבותם הברורה של ערכי רוח ותרבות לבין יחסו של הציבור אל מדעי הרוח והחברה. אני משוכנע שהחברות והחברים החדשים שמצטרפים אלינו השנה יוכלו לעזור לאקדמיה להילחם בתופעות האלה וכן באמונות שווא ובמידע כוזב הנוגעים למדע, ולהעצים את החשיבה הרציונלית-מדעית. יש לשקף למקבלי ההחלטות ולציבור הרחב את המרכזיות של המדע בחיינו".