check
"נעביר את רוב שנת הכשרתנו האחרונה במחלקות קורונה, נקבל סמכויות שלא ניתנו מעולם לסטאז'רים" | האוניברסיטה העברית בירושלים

"נעביר את רוב שנת הכשרתנו האחרונה במחלקות קורונה, נקבל סמכויות שלא ניתנו מעולם לסטאז'רים"

7 אוקטובר, 2020
Roni Postan-Koren

מערכת הבריאות הישראלית נמצאת במאבק חסר תקדים בנגיף. כעת, מאות סטאז'רים ומתמחים יעברו מהלימודים הקשים - ישירות לשורות המלחמה במגפה. אחת מהן היא רוני פוסטן קורן, שמתחילה סטאז' בבית החולים ברזילי. הראיון הוענק במסגרת כתבה שעלתה לפני תחילת שנה"ל תשפ"א בעיתון ובאתר ישראל היום

רוני פוסטן קורן

את לימודי הרפואה סיימה רוני פוסטן קורן (28) באוניברסיטה העברית בירושלים. כעת היא תחל שנת סטאז' בבית החולים ברזילי באשקלון - היא נשואה לאלדד ואמא לאריאל ולעדן - תאומות בנות חצי שנה."היום אני מבינה לעומק את גודל האחריות שמונחת על כתפיי", היא מספרת, "לפני שש שנים נכנסתי לבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, נערה שחולמת להיות רופאה ולשנות חיים. בקרוב אתחיל סטאז' ואזכה להגשים את החלום, להיות שם עבור אנשים זרים בנקודות הכי משמעותיות בחייהם".

על אף ההתרגשות, היא יודעת שזה יהיה מאתגר. "אני רואה את תחלואיה של מערכת הבריאות", משתפת פוסטן קורן, "לצערי לזה לא הוכשרתי. ביום הראשון במחלקה הפנימית פגשתי מטופל עם אי ספיקת לב ומהר מאוד הבנתי שגם בית החולים סובל מאי ספיקה. גם מערכת הבריאות כולה. אני זוכרת את עצמי, סטודנטית חדשה, מבועתת מהאפשרות שאשלים עם זה יום אחד. לשמחתי עדיין לא השלמתי".

את שנת הסטאז', שתכשיר אותה להיות רופאה בפועל, תחל רוני בעוד פחות מחודשיים. ייתכן שמועד ההתחלה יוקדם בשל הצורך באנשי צוות למערכת. "במקום לעבור בין המחלקות השונות וללמוד רפואה על כל גווניה, אני וחבריי למחזור נעביר את רוב שנת הכשרתנו האחרונה במחלקות קורונה, נקבל סמכויות שלא ניתנו מעולם לסטאז'רים", מציינת רוני שמוסיפה כי אלו "סמכויות שהיו שמורות למנוסים ומיומנים מאיתנו. צו השעה מחייב לבצע שינויים במה שהיה נהוג עד היום, אך לא אנחנו צריכים לאייש את השורות, אלא מתמחים בעלי הכשרה ראויה. מתמחים ומתמחות שגם בשגרה שלפני הקורונה קרסו תחת העומס בתורנויות מסביב לשעון ללא שינה. רק תקנים נוספים של מתמחים יאפשרו לנו לנצח במערכה".

לסיכום היא אומרת: "אני מתחילה את הסטאז' בהתרגשות מוכתמת בחשש. אני גאה לקחת חלק במאבק במגיפה שמשנה את העולם שהכרנו, ומבינה את משקל האחריות שניתנה לי. הייתי רוצה גם לדעת, בלב שלם, שלא נצטרך מגיפה נוספת כדי לתקן את מערכת הבריאות השבורה שלנו".

לכתבה המלאה: https://www.israelhayom.co.il/article/807345