פרס יוקרתי הוענק לפרסום של המרכז חקר המוסיקה היהודית באוניברסיטה העברית

6 אוקטובר, 2021
שירים יהודיים-ספרדיים ממזרח הים התיכון בארכיון אי-אם-איי

המרכז לחקר המוסיקה היהודית שמח להודיע ​​שפרסומו "שירים יהודיים-ספרדיים ממזרח הים תיכון בארכיון EMI (1907-1912)", פענוח ודברי הסבר מאת רבקה הבסי ואדוין סרוסי (אנתולוגיה של מסורות מוסיקה בישראל, כרך 27), זכה בפרס אגודת האוספים של קול מוקלט (ARSC) לשנת 2021 למצוינות בקטגוריית המחקר ההיסטורי הטוב ביותר במוזיקת בלוז, פולק או עולם.

שירים יהודיים-ספרדיים ממזרח הים התיכון בארכיון אי-אם-איי

האיתור והפרסום של מאגר עשיר זה, של שבעים ושמונה הקלטות של שירים יהודיים-ספרדיית מ- EMI Archive Trust מאנגליה, יורש של חברות ההקלטה ההיסטוריות גרמופון וזונופון, מהווה פריצת דרך בחקר השיר היהודי הספרדי. אוסף זה מנגיש ברצועות ההקלטה המחודשות את קולם הנשכח של אמנים ספרדיים שהיו פופולריים במיוחד לפני מאה שנה ויותר במרכזים יהודיים עות'מאניים כגון סלוניקי וקונסטנטינופול/איסטנבול.

מטרת התוכנית היוקרתית ARSC Awards for Excellence היא להכיר בעבודת הטובות ביותר שפורסמו בתחום מחקר הקלטות קול ולהפנות את תשומת הלב אליהן. האגודה לאוספים של קול מוקלט (ARSC) היא ארגון ללא מטרות רווח המוקדש לשימור הקלטות קול ולמחקרם, בכל ז'אנרים של מוזיקה ודיבור, בכל הפורמטים ומכל התקופות. ARSC ייחודי במפגש בין כול בעלי עניין רציני בצליל מוקלט.