check
פרס אופזיין לחקר פרקינסון הוענק לפרופ' חגי ברגמן ממרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח והפקולטה לרפואה | האוניברסיטה העברית בירושלים

פרס אופזיין לחקר פרקינסון הוענק לפרופ' חגי ברגמן ממרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח והפקולטה לרפואה

23 דצמבר, 2021
חגי ברגמן

פרופ' חגי ברגמן זכה בפרס יחד עם ד"ר אבנר טלר מאוניברסיטת תל אביב כהוקרה על מחקריהם על פרקינסון ודרכי הטיפול והמניעה של המחלה

פרס חדש על מחקר, אבחון וטיפול בפרקינסון הושק השנה באוניברסיטת תל אביב, על שם משפחת אופזיין. פרופ' חגי ברגמן מהאוניברסיטה העברית, נבחר להיות בין שני החוקרים הראשונים בישראל שיקבלו את הפרס. פרס החוקר הצעיר הוענק לד"ר אבנר טלר מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי תל אביב-איכילוב.

פרופ' ברגמן זכה בפרס כהוקרה על מחקרו בנושא "גרעינים בזאליים במחלת פרקינסון". היעד במחקר הזה: להגיע להבנה טובה יותר של התהליכים המוחיים הגורמים לתסמינים הקליניים של מחלת פרקינסון ולטיפול טוב יותר בחולים בשלבים השונים של המחלה.

ד"ר טלר זכה בפרס כהוקרה על מחקרו שבחן את תפקידם של הגנים LRRK2 ו-GBA במחלת פרקינסון ואת הקשר בין הפנוטיפ של פרקינסון לבין נשאות המוטציות בגנים LRRK2 ו-GBA וכן בנשאות משותפת של מוטציה בכל אחד משני הגנים. המחקר הוכיח שנשאות כפולה של המוטציות איננה גורמת לתסמינים קשים יותר של פרקינסון אבל היא מרמזת על אינטראקציה מגנה של נשאות מוטציה בגן LRRK2.