check
פרופ' רם רייפן מהאוניברסיטה העברית והתזונאית הקלינית מרב מור-אופיר משיקים שיטה חדשנית לדירוג מזונות בספר חדש | האוניברסיטה העברית בירושלים

פרופ' רם רייפן מהאוניברסיטה העברית והתזונאית הקלינית מרב מור-אופיר משיקים שיטה חדשנית לדירוג מזונות בספר חדש

18 נובמבר, 2020
סימון לבחור נכון

הספר יושק באירוע מקוון שישודר בפייסבוק לייב ב-24.11.20 בשעה 20:00

להרשמה לאירוע

שניים ממומחי התזונה המובילים בישראל, פרופ' רם רייפן, מומחה למחלות דרכי עיכול ותזונה בילדים ופרופ' לתזונת האדם מהפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית והתזונאית הקלינית מרב מור-אופיר, מומחית בקידום בריאות ובוגרת בית-הספר לתזונה של האוניברסיטה העברית, משיקים את ספרם החדש "לבחור נכון" באירוע מקוון. הספר מציג לראשונה בישראל, שיטה חדשנית לדירוג וסימון מזונות, כלי הסברה מעשי מפורט ביותר ושפה תזונתית חדשה משותפת לקידום בריאות הציבור.  

הספר "לבחור נכון" נכתב על ידי החוקרים במהלך יותר מעשור וכולל חלוקה של מזונות לארבע קבוצות עיקריות – ירקות ופירות, מזונות עשירים בחלבונים, מזונות עשירים בשומנים ומזונות עשירים בפחמימות – והנחיות מעשיות ברורות לצריכת המזונות בקבוצות השונות. בתוך כל קבוצה, חולקו המזונות לשלוש קבוצות נוספות המקוטלגות לפי צבעי הרמזור שמנחים את הקוראים ממה עדיף לצרוך יותר וממה פחות (להעדיף, לצרוך במתינות ולהמעיט). מיקומו של כל מזון ומשקה במדרג נקבע על פי כ-500 קריטריונים תזונתיים מפורטים, שקופים ומבוססים מדעית.

"לבחור נכון" מקנה לאנשי המקצוע ולכל אדם המתעניין בתזונה כלים מעשיים לבחירת מזונות בריאים יותר, לצד ידע תזונתי עדכני, מעמיק ומבוסס מדעית. "החידוש הוא שאנחנו לא ממליצים להימנע ממזונות מסוימים", מסביר פרופ' רייפן, "אלא ממליצים ממה לצרוך יותר. הקריטריונים שקבענו מאפשרים לבחור במזונות בריאים יותר, לעמוד בהמלצות של ארגוני בריאות עולמיים ולהימנע ממחלות הקשורות במזון, ללא דיאטות מגבילות". "החלפנו את שיטת הפירמידה בשיטת הרמזור", הוסיפה מור-אופיר. "הדגש שלנו הוא על הבנת היחסים בין המזונות השונים בתוך כל קבוצה, אך לכל מזון יש מקום על הצלחת. עיקרון זה חשוב לפיתוח יחסים חיוביים עם אוכל ושימור תחושת ההנאה ממנו".

"מועצת הצמחים גאה לתמוך בספר פורץ דרך, המעודד העדפה של מזונות טריים ובריאים שכל מטרתו היא קידום בריאות הציבור", אומר צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים - המועצה לייצור צמחים ושיווקם, שהספר רואה אור בתמיכתה.

באירוע ההשקה ייקח חלק גם פרופ' חגי לוין מביה"ס לבריאות הציבור בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, שיציג את האתגרים התזונתיים העומדים כיום למול בריאות הציבור בישראל.

לבחור נכון