פרופ' אורלי שדה מונתה לדיקנית בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית

11 מרץ, 2024
khdshvt_shvrh_shnyyh_-_400x260_6.png

האוניברסיטה העברית מודיעה על מינויה של פרופ' אורלי שדה לדיקנית בית הספר למנהל עסקים

8

קרדיט: מיכל רביבו

שדה היא פרופסור למימון בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים וראש הקתדרה למנהל עסקים על שםAlbertson Waltuch , וחברה במועצה המדעית של ה-Finance Society of Experimental. בנוסף, יש לה ניסיון עשיר כדירקטורית בגופים מוסדיים, חברה בוועדות השקעה וחברה בוועדות לאומיות כגון הוועדה המייעצת לממונה על הביטוח ומליאת רשות ני"ע.

פרופ' שדה בעלת תואר ראשון בכלכלה ובניהול ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. בשנת 2001 סיימה לימודי דוקטורט במנהל עסקים באוניברסיטת יוטה שבארצות הברית. תחומי המחקר העיקריים שלה הם מימון התנהגותי וניסויי, מבנה שווקים פיננסיים, פינטק ומימון המונים.

שדה מסרה לאחר היבחרה: "בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית הוא הבית האקדמי שלי כבר 22 שנה. אני מודה מאוד לחברי הסגל של בית הספר והנהלת האוניברסיטה העברית על האמון והבחירה בי.  בשיתוף עם הסגל האקדמי והמנהלי, אנו נמשיך לפעול לכך שבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, יהיה מוביל מחקרית, יכשיר את הדור הבא של החוקרים בתת התחומים השונים של מנהל עסקים, יכשיר את מנהלי העתיד ומקבלי ההחלטות במשק הישראלי וישפיע באופן חיובי על הסביבה העסקית, הכלכלית החברתית והערכית בישראל. אני מייחלת לשובם של החטופים וחזרתם של המילואימניקים שלנו לשגרה".  

פרופ' שדה תחליף בתחילת שנה"ל הבאה (אוקטובר 2024) את פרופ' ניקול אדלר, שכיהנה במשך ארבע שנים כדיקנית בית הספר והובילה שורה של שינויים הכוללים הגדלה משמעותית של סגל בית הספר למנהל עסקים. בתקופה זו ניתן דגש על קידום המחקר באמצעות פתיחת תוכנית אינטגרטיבית לתואר שלישי המאפשרת לדוקטורנטים להשקיע במחקרם באופן מלא וכך גם לסייע בגיוס סגל אקדמי מצוין לבית הספר. בנוסף, הוקמו שני מרכזי מחקר פעילים המציבים זרקור על התחומים המובילים היום בעולם הניהול: אנליטיקה עסקית וקבלת החלטות המשלבת גישות כלכליות והתנהגותיות. אדלר מסרה: "אני מאחלת לפרופ' שדה הצלחה בהמשך קידום נושאים חשובים אלה, לטיוב ניהול טוב יותר של המגזר העסקי והציבורי".