check
עמית רימון, סטודנט מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, עלה לגמר תחרות Falling Walls | האוניברסיטה העברית בירושלים

עמית רימון, סטודנט מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, עלה לגמר תחרות Falling Walls

17 נובמבר, 2020
עמית רימון ופרופ' רונן חזן

תחרות Falling Walls, שמטרתה להוקיר חוקרים מצטיינים מרחבי העולם, התקיימה בשבוע שעבר באופן מקוון ועמית רימון, סטודנט בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, היה בין 98 החוקרים והיזמים שהעפילו לגמר מתוך כ-1500 מתמודדים מכל העולם. עמית זכה בתחרות Falling Walls הארצית והעפיל לגמר העולמי בקטגוריית "כשרון עולה" על תרומתו בפיתוח פתרונות להתמודדות עם חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה – אך לא זכה. הפרויקט של עמית הינו מאמץ משותף שלו ושל ד"ר רונן חזן מהפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית ושל פרופ' רן ניר פז מהאוניברסיטה העברית ומביה"ח הדסה. את התחרות הארצית קיים מאגד JLM Impact, אותו מובילים בצוותא Huji Innovate- מרכז החדשנות והיזמות של האוניברסיטה העברית, האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, ועזריאלי מכללה אקדמית להנדסה.

עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה היא גורם תחלואה משמעותי, שמוביל למותם של אלפי אנשים מדי שנה. פאג'ים, איתם מתעסקים עמית וחברי מעבדתן במחקרם, הינם וירוסים מהונדסים שאינם פוגעים בבני אדם, אך בהחדרתם לגוף תוקפים את החיידקים המזיקים והורגים אותם – גם את אלה שאנטיביוטיקה אינה יעילה נגדיהם. לעתים, מדובר בסיכוי היחיד של החולים לנצח את מחלתם ולהישאר בחיים. "אנחנו מתחזקים כרגע בנק פאג'ים, שמכיל מעל 300 פאג'ים שונים שפעילים נגד 25 חיידקים שלעיתים קרובות מפתחים עמידויות לאנטיביוטיקה", פירט עמית והוסיף "כחלק מהמחקר שלנו, אנו מבצעים טיפולים קליניים בחולים בתקנות COMPASSION, זאת אומרת שאין עוד פתרונות אחרים שניתן להציע להם להחלמה. עד כה טיפלנו בחמישה חולים שלרפואה לא היה מה להציע להם כלל, וכעת אנו מטפלים בחתול. רובם החלימו כתוצאה מהטיפול בפאג'ים".

עמית, ד"ר חזן, פרופ' ניר-פז וצוותיהם מהווים את אחת הקבוצות היחידות בעולם שחוקרות את הטיפולים בפאג'ים ומבצעות את כל ההליך הרפואי שמתחיל באיתור וניקוי הפאג'ים ומסתיים במתן הטיפול במטופלים. בעקבות כך, הפאג'ים המיוצרים על ידי עמית כבר נשלחו למגוון טיפולים ברחבי העולם, מבלגיה ועד אוסטרליה.

קרן Falling Walls ושבוע המדע בברלין התאחדו השנה לוועידת חדשנות בינלאומית רחבת היקף, הכוללת חלוצים ממוסדות אקדמים מכל העולם בתחומי מדע ניסויים, פוליטיקה, אומנויות והחברה האזרחית. הועידה מוקירה רעיונות וחוקרים פורצי דרך ומפגישה בין החוקרים על מנת לקדם שיתופי פעולה ועשייה.