החלה ההרשמה ל"מסעות דעת"- תוכנית למנהיגות אינטלקטואלית צעירה

1 מאי, 2024
מסעות דעת 24

"מסעות דעת" היא תוכנית מנהיגות אינטלקטואלית ייחודית, המבקשת לטפח בקרב קבוצה נבחרת של סטודנטיות.ים – כישורי התבוננות ויכולת ניתוח של שאלות עומק רעיוניות ופילוסופיות בהקשר של בעיות השעה בארץ ובעולם, ולחבר בין שאלות אלו ובין המציאות החברתית והפוליטית.

התוכנית מיועדת לקבוצה קטנה ואיכותית של סטודנטיות.ים בעלי סקרנות אינטלקטואלית מכל חלקי החברה בישראל, בתחילת לימודיהם לתואר ראשון, בכל תחומי הידע.

התוכנית מעודדת חשיבה לא שגרתית, מורכבת וביקורתית, ובזכות ההרכב החברתי הרבגוני שלה, היא מקדמת נקודות מבט רחבות וחדשניות על סוגיות עכשוויות מורכבות. 

ההיבט החברתי הוא חלק מרכזי בתוכנית: החיים המשותפים תורמים משמעותית הן לגיבוש וליצירת חוויה חברתית חד-פעמית, והן להעצמת החוויה האינטלקטואלית, הודות למפגש הבלתי אמצעי עם מגוון הדעות.

התוכנית מורכבת מלימודי קיץ שיתקיימו במכון ון ליר בירושלים במשך חמישה שבועות רצופים בתאריכים 25.8.2024–26.9.2024, וממפגשי המשך שיתקיימו אחת לחודש עד ליולי 2025.

מסעות דעת 24 הרחבה

השתתפות בתוכנית אינה כרוכה בתשלום.

עמיתי התוכנית יזכו במלגת לימודים באוניברסיטה בסך 5,000 ₪ ויהיו זכאים לעד 4 נ"ז, בכפוף למילוי כל מטלות התוכנית ועל פי תנאי האוניברסיטה כמפורט בקול הקורא.

בתקופת לימודי הקיץ (25/8 – 26/9) יתגוררו העמיתים יחד במתחם ייעודי במעונות האוניברסיטה. 

הגשת מועמדות עד ה–9.6.24

 

הגשת מועמדות בקישור: https://wkf.ms/49BD1mC

אתר מסעות דעת: https://journeys.vanleer.org.il

ולפרטים נוספים אנא פנו ל- journeys@vanleer.org.il ; 02-5605251