check
חדש באוניברסיטה: עמדות טעינה לרכבים חשמליים בקמפוסים ספרא והר הצופים | האוניברסיטה העברית בירושלים

חדש באוניברסיטה: עמדות טעינה לרכבים חשמליים בקמפוסים ספרא והר הצופים

1 פברואר, 2021
rawpixel.com

האוניברסיטה הופכת ירוקה יותר: בשבוע האחרון נחנכו עמדות טעינה לרכבים חשמליים Plug-In. העמדות, שחניכתן היתה יוזמה של האגף לבינוי ותשתיות של האוניברסיטה בשיתוף פעולה עם חברת EV Edge, נועדו לתת שירות לסגל האוניברסיטה ומבקרים שברשותם רכבים חשמליים, ולעודד שימוש בתחבורה חסכונית וידידותית יותר לסביבה .

 

נכון להיום, שוריינו למען היוזמה 2 חניות,  אחת בסמוך לאולם קנדה של קמפוס ספרא והשנייה בחניון רוח של קמפוס הר הצופים, תחת הכניסה לבית ספר למדיניות ציבורית. ליד כל חניה הותקנה עמדת טעינה כפולה, כך שבפועל יוכלו להשתמש בכל עמדה שני רכבים בו זמנית.

עמדת הטעינה בקמפוס ספרא

איך זה עובד?

 

בעל הרכב מחבר את כבל הטעינה ומפעיל את הטעינה באמצעות אפליקציה ייעודית של חברת EV Edge שמפעילה את השירות. השירות בעמדות, כבכל עמדת טעינה חשמלית, עולה כסף למשתמש כאשר העלות מגלמת את עלות החשמל וכן עמלת שימוש לחברה המתקינה.

 

ארז יהוד, מהנדס חשמל ראשי באב"ת, מיוזמי הפרויקט, מסר: "בשנים האחרונות האוניברסיטה שמה דגש מיוחד על קיימות ושמירה על הסביבה ככל שניתן, ולכן אנחנו מאוד גאים שהפרויקט הזה קרם עור וגידים. המטרה שלנו היא ללא ספק להקים עוד ועוד חניות ייעודיות לרכבים מזהמים פחות. ככל שיעלה הביקוש, נוסיף עמדות בהתייעצות עם ועדת תחבורה. עולם הרכב צועד לתחום החשמלי כך שלהערכתי צפויה התרחבות משמעותית".

לפרטים נוספים על מיקום העמדות, מחירים ותנאי שימוש ניתן לפנות לארז: ErezYa@savion.huji.ac.il