כסולידריות עם הנגב המערבי- מושב הפתיחה של חבר הנאמנים בעיר אופקים

4 יוני, 2024
thumbnail


כנס הפתיחה של המושב ה-87 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית התקיים באופקים וכלל מושב חגיגי, של חברי החבר מישראל ומחו"ל וביקור בבית הספר החקלאי בעיר, המקיים שת"פ עם הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה. בכנס הודגשה החשיבות שמעניקה האוניברסיטה העברית לקידום המחקר והאקדמיה בפריפריה

כנס הפתיחה של המושב ה-87 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, התקיים היום (א'), בעיר אופקים, כאות סולידריות עם הנגב המערבי. האירוע נפתח במושב חגיגי בהיכל התרבות הקהילתי בעיר, בהשתתפותם של כ-100 נציגי חבר הנאמנים מישראל ומחו"ל ובמעמד נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, רקטור האוניברסיטה, פרופ' תמיר שפר, סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים באוניברסיטה, השגריר יוסי גל, ויו"ר חבר הנאמנים, מר דן שלזינגר וכן, ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. המשתתפים ביקרו בבית הספר החקלאי החדשני בעיר "רגבים", המקיים שיתוף פעולה עם הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית.

בעקבות האסון הטראגי ב-7.10 שפקד את הנגב המערבי בכלל, והעיר אופקים בפרט, האוניברסיטה העברית הביעה מחויבות עמוקה לתמוך בקהילות אלו ולסייע בשיקומן. כמוסד אקדמי מוביל, האוניברסיטה העברית, הפועלת לקידום המדע בישראל תוך תרומה ממשית לחברה הישראלית, מעניקה חשיבות רבה לקידום ופיתוח הפריפריה במדינה. ההחלטה לקיים את כנס חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית באופקים הינה צעד סמלי וחשוב והבחירה בעיר אופקים כמקום לכינוס החגיגי מסמלת את התעצמות הקשר בין האוניברסיטה לעיר ולאזור הנגב כולו.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית ציין כי "האוניברסיטה העברית הינה אוניברסיטת המחקר המובילה בישראל. מעמד זה מקנה לנו גם תפקיד חברתי, בנוסף לזה המדעי, לסייע בפיתוח הסקרנות המדעית והמחקרית בקרב דור העתיד. בין היתר, מקיימת האוניברסיטה יחסים מיוחדים עם העיר אופקים, כעיר מובילה באזור הדרום, שמטרתם קידום השכלה, סקרנות אהבת המדע והידע בדרום הארץ. קשר זה התחזק עוד לאחר אירועי ה- 7.10, בהם נפגעו גם העיר אופקים ותושביה. קיום אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית לשנת 2024, בעיר אופקים בפרט ובאזור הדרום בכלל, מהווים עדות לסולידריות ולקשר בין העיר והאוניברסיטה העברית, קשר ההולך ומתחזק והינו בעל יתרונות ברורים לשני הצדדים".

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו: "דווקא בימים אלה, בהם האנטישמיות גואה במיוחד במוסדות אקדמיים ברחבי העולם, וסטודנטים ואנשי סגל הוראה נרדפים על ידי תומכי חמאס - מחובתנו לחזק את המוסדות האקדמיים במדינת ישראל, וזה מה שאנחנו עושים ביחד היום. אני מאמין כי ההתמקדות של אופקים בתחום האגרוטק - בשילוב חינוך, אקדמיה, ותעסוקה - תהווה גורם מרכזי לאיתנות כלכלית, תעסוקתית וחברתית, של אופקים.השותפות המוצלחת עם הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית מאפשרת לנו לקדם פרויקטים חינוכיים, חדשניים ומתקדמים, המעצימים את תלמידי העיר והסביבה. תושבי אופקים והנגב ילמדו בשלוחת הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, שתוקם באופקים. יחד נוכל להמשיך ולבנות עתיד משותף ומבטיחאני מודה למשתתפי חבר הנאמנים המכובד של האוניברסיטה העברית, על הביקור באופקים מתוך רצון להזדהות ולחזק את העיר ותושביה, על השותפות ועל החברות.הבחירה לקיים אותו לראשונה כאן מהווה עבורנו כבוד גדול".