check
חבר הנאמנים: פרופ' אשר כהן נבחר לכהונה שנייה כנשיא האוניברסיטה, פרופ' מונא חורי-כסאברי נבחרה לכהן כסגנית נשיא האוניברסיטה לאסטרטגיה ומגוון | האוניברסיטה העברית בירושלים

חבר הנאמנים: פרופ' אשר כהן נבחר לכהונה שנייה כנשיא האוניברסיטה, פרופ' מונא חורי-כסאברי נבחרה לכהן כסגנית נשיא האוניברסיטה לאסטרטגיה ומגוון

28 אפריל, 2021
באנר

פרופ' מונא חורי-כסאברי נבחרה לכהן בתפקיד סגנית נשיא האוניברסיטה העברית, ותהיה אחראית על נושאי אסטרטגיה והמגוון האנושי. במסגרת תפקידה החדש, פרופ' חורי-כסאברי תקדם פרויקטים דוגמת התאמת ההוראה לתקופה שלאחר מגפת הקורונה, העלאת ההשפעה החברתית, כלכלית וסביבתית של האוניברסיטה והגברת הממשק בין ששת הקמפוסים של האוניברסיטה ברחבי הארץ. בנוסף, פרופ' חורי-כסאברי תהא אחראית על שילוב מגוון אוכלוסיות בסגל האקדמי של האוניברסיטה ובקרב הסטודנטים, עם התמקדות בקידום אוכלוסיות שאינן מיוצגות דיין באקדמיה, כמו החברה החרדית, החברה הערבית, ישראלים יוצאי אתיופיה, דור ראשון להשכלה, אנשים עם מוגבלות, ועוד.  זוהי הפעם הראשונה בתולדות האוניברסיטה שממונה לתפקיד הבכיר של סגנית נשיא אשת סגל מהחברה הערבית, ופעם ראשונה בישראל שישנו מינוי בכיר שמיקודו הוא מגוון באקדמיה.

פרופ חורי כסאברי ופרופ כהןעוד הוחלט בכינוס חבר הנאמנים להאריך את כהונתו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן, לכהונה שנייה, לאור הישגיה של האוניברסיטה הן בשגרה והן בתקופת הקורונה, שהיתה רוויה בחוסר ודאות.

בתפקידה הנוכחי, פרופ' חורי-כסאברי מכהנת כדיקנית ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית, תפקיד אותו תמלא עד סוף השנה האקדמית, שלוש שנים בסך הכל. "אני נרגשת מאד להיות הראשונה מהחברה הערבית לכהן כסגנית נשיא באוניברסיטה העברית", מסרה והמשיכה, "זוהי זכות עבורי להוביל שני תחומים מרכזיים – אסטרטגיה ומגוון -  בקהילת האוניברסיטה העברית בירושלים, שאליה אני חשה שייכת ומחוברת. אני מגיעה לתפקיד הזה אחרי שמילאתי מספר תפקידים בכירים באוניברסיטה שאפשרו לי להכיר את המערכות השונות, את הממשקים ביניהן וכמה מנושאי הליבה שבהם אני רואה את עצמי כמסוגלת לתרום ולקדם". "הכניסה שלי לתפקיד אינה נעשית בחלל ריק", הוסיפה, "תפקידי יהיה להמשיך ולקדם מהלכים רבים שהאוניברסיטה כבר מובילה ברמה האסטרטגית בכלל ובהקשר של המגוון בפרט, ולתכלל אותם, כדי להגיע להשגה מלאה של מטרותינו".

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה, בירך על המינוי: "עיקרון הרב-תרבותיות נמצא במעלה סדר העדיפויות של האוניברסיטה ואפשר לומר שלאחר שנים של קידום הנושא, הוא מבוסס היטב בדנ"א של האוניברסיטה העברית. לכן, החלטנו להגדיר תפקיד בכיר ככל האפשר שיוקדש להגדלת הגיוון ויוודא את העמידה ביעדים. פרופ' מונא חורי-כסאברי היא הבחירה האולטימטיבית לתפקיד כי היא מייצגת באופן אישי את עיקרון הגיוון תוך שמירה על מצוינות אקדמית ומקצועית".

פרופ' מונא חורי-כסאברי סיימה שלושה תארים בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית. את הפוסט-דוקטורט עשתה באוניברסיטת שיקגו והייתה חוקרת בפקולטה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת טורונטו. בשנת 2014 מונתה כיועצת לנשיא האוניברסיטה העברית להנגשת ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית, וכיהנה בתפקידי מפתח ובוועדות שונות, כולל הועדה למדיניות אקדמית ויו"ר ועדת ההיגוי בנושאי תקווה ישראלית. בשנת 2018 מונתה לדיקנית ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית. תחומי המחקר שלה הם: אלימות בית-ספרית, עבריינות בני נוער, ובריונות ברשת.

יו"ר חבר הנאמנים, דן שליזנגר ויו"ר הועד המנהל, מייסד קרן ויולה הראל בית און בירכו על הבחירה פרופ' כהן לכהונה שניה: "מאז כניסתו לתפקיד נשיא האוניברסיטה לפני כארבע שנים, פרופ' אשר כהן עושה חיל בתפקיד. האוניברסיטה בורכה בנשיא רב הישגים שלצד הישגים מרשימים במחקר והוראה הצליח לייצב את האוניברסיטה מבחינה כלכלית. בנוסף הצליח לנווט את האוניברסיטה העברית דרך משבר הקורונה באופן המיטבי ביותר, יישר כוח".

 

פרופ' כהן סיים תואר בוגר בכלכלה ותואר מוסמך בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. לאחר מכן, יצא ללימודי דוקטורט בפסיכולוגיה ופוסט-דוקטורט באוניברסיטת אורגון בארה"ב, שאחריהם הרצה באוניברסיטת אינדיאנה. בתחילת שנות ה-90 שב למחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית כמרצה בכיר, ובמקביל מילא מגוון תפקידים ניהוליים - בהם ראש ארגון הפרופסורים באוניברסיטה. בין השנים 2008-2012 כיהן פרופ' כהן בתפקיד ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה ולאחר מכן מונה לתפקיד רקטור האוניברסיטה, תפקיד אותו מילא עד מינויו לנשיא בשנת 2017.