check
ועד ראשי האוניברסיטאות בעקבות ביטול פרס ישראל בקטגוריית המדע | האוניברסיטה העברית בירושלים

ועד ראשי האוניברסיטאות בעקבות ביטול פרס ישראל בקטגוריית המדע

4 מרץ, 2024
טקס אלטרנטיבי לפרס ישראל

 

עדכון (21.3):

בעקבות הודעתו של שר החינוך על כך שפרסי ישראל יחולקו כמתוכנן, לצד פרסי הגבורה והתקומה - יבוטל אירוע ההצדעה לרוח ולמדע הישראליים שתוכנן ע״י ועד ראשי האוניברסיטאות ליום העצמאות.

ראשי האוניברסיטאות מברכים על החזרתם של המחקר פורץ הדרך, התרבות והאומנות לקדמת הבמה. נושאים הנמצאים בלב הקיום הלאומי.

 

 

נוכח החלטת שר החינוך יואב קיש, לבטל את ייצוגם של עולמות הרוח, היזמות והמדע בפרס ישראל השנה, אנו באוניברסיטה העברית, יחד עם כל נשיאי אוניברסיטאות המחקר נקיים מפגן הצדעה נפרד כהוקרה למובילי תחומים אלה. ראשי האוניברסיטאות סבורים כי ביטול הפרסים מעולמות הרוח, המדע, היזמות והחדשנות בטקס פרס ישראל, מבטא סדרי עדיפויות משובשים הבוחרים להתעלם מהתחומים שהופכים את ישראל למדינה מתקדמת, עוצמתית ומובילה. שיבוש ערכי זה צורם במיוחד על רקע האיומים החמורים והבלתי פוסקים על מדינת ישראל ואזרחיה, אשר פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מאפשרות להם להיות מוגנים ובטוחים יותר, ודואגות לחוסן הלאומי של ישראל בשגרה ובמלחמה גם יחד.

מפגן ההצדעה יכלול מדענים מובילים, אנשי רוח בולטים, זוכי פרס נובל ופרס ישראל לדורותיהם, נציגי התעשייה, סטודנטים וציבור שוחר ידע ומדע.

ראשי האוניברסיטאות מציינים: "ניסיונות רבים שנעשו על ידי גופים, ארגונים ואנשי אקדמיה להניא את שר החינוך מהחלטתו לבטל את חלוקת פרסי ישראל גם במדע - העלו חרס. אין במפגן זה שאנו נקיים בכדי לפגום במעמדם וכבודם של אלה שייבחרו בטקס השנה תחת נושא הגבורה, אלא לסמן לממשלת ישראל כי הציבור הישראלי רואה בשיבוש סדרי העדיפויות - פגיעה בחוסן הלאומי של ישראל. אנו קוראים לכל מי שמוקיר את המדע והרוח ומבין את תרומתם לחוסנה ועוצמתה של ישראל להצטרף אלינו".