check
השרה לסחר בינלאומי של בריטניה ביקרה בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה | האוניברסיטה העברית בירושלים

השרה לסחר בינלאומי של בריטניה ביקרה בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה

3 פברואר, 2022
צילום: יוסי זמיר

אתמול (ד') ביקרה שרת החוץ לסחר בינלאומי של בריטניה אן-מרי טרווליאן בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות. במהלך הסיור התארחה השרה במרכז ה-iCORE Center for (Functional Phenotyping of Whole-Plant Responses to Environmental Stresses), שם אירח אותה פרופ' מנחם מושליון מהמכון למדעי הצמח וגנטיקה בחקלאות ע"ש רוברט ה. סמית. פרופ' מושליון סיפר על המתקן המאפשר לחוקרים לגדל ולבחון מאות צמחים בו זמנית, במגוון תנאים מבוקרים, תוך ניטור מתמיד של מספר פרמטרים פיזיולוגיים, עבור כל צמח בנפרד.צילום: יוסי זמיר

פרופ' צבי פלג מהמכון למדעי הצמח וגנטיקה בחקלאות ע"ש רוברט ה. סמית חשף בפניה השרה את טחינה ישראלית שהופקה מזני השומשום החדשים שגדלים במעבדתו. זנים אלו מניבים פי עשרה יבול בהשוואה לזנים המסורתיים הגדלים באפריקה ואסיה ונקצרים באופן ידני, ומצליחים לשגשג בתנאים צחיחים למחצה. השרה טעמו מטחינה שהופקה מהזנים השונים ועמדו על ההבדלים בטעמם.

הדוקטורנט דניאל וויניאק מהמכון למדעי הצמח וגנטיקה בחקלאות ע"ש רוברט ה. סמית הציג חלק מעבודתו של פרופ' עודד שוסיוב על ננו-צלולוז שמקורו בצמח עם תכונות יוצאות דופן של יישומים עתידיים. בביקורה במעבדת מודלים וניטור מערכות צמחייה של ד"ר דוד הלמן (M&M-VS) מהמכון למדעי הקרקע והמים נחשפה השרה למטרות המעבדה, לספק פתרון מבוסס טבע לסביבה עירונית בת קיימא, באמצעות כלי ניטור חישה חדשניים ומידול מבוסס בינה מלאכותית.  השרה שמעה וראתה פתרונות של חקלאות עירונית למערכות קיר ירוק להפחתת פליטת פחמן דו חמצני.