במחקר שהתפרסם בכתב העת היוקרתי של האקדמיה האמריקאית למדעים (the Proceedings of the National Academy of Sciences), מאת ד״ר חגי וייס מאוניברסיטת סטנפורד, פרופ' עירן הלפרין מהחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית וד״ר שירה רן, ממכון אקורד שבאוניברסיטה העברית, הוכח כיצד מערך חינוכי בהשראת תוכנית הטלוויזיה של כאן 11, ״סליחה על השאלה״ מפחית דעות קדומות, מקדם סובלנות, ומגביר תמיכה ברב גוניות בקרב תלמידי בית ספר יסודי בישראל.
בשיתוף פעולה עם מכון אקורד, עיצב צוות החוקרים תוכנית חינוכית בת 4 מפגשים שנועדה להפגיש תלמידי בית ספר יסודי עם ״האחר״ דרך התוכנית ״סליחה על השאלה״ כדי לאפשר שיח פתוח אודות נושאים רגישים הקשורים לרב גוניות ויחסים בין קבוצות בחברה הישראלית. בכל שיעור, צפו התלמידים והתלמידות בפרק של התוכנית והשתתפו בפעילויות שנועדו להנגיש את הסוגיות המורכבות שעלו בפרק.
המערך החינוכי עשה שימוש ברעיונות מעולם הפסיכולוגיה החברתית, וחיבר רעיונות אלו עם התוכן המיוחד של ״כאן 11״ על מנת להשריש בקרב תלמידים ערכים חשובים כגון: קבלת האחר, הבנה שיש דמיון רב בין קבוצות חברתיות, ושאנחנו יכולים ״לשים את עצמינו בנעליים של האחר״ ולגלות אמפתיה כלפי אלו הסובבים אותנו.
בכדי לבחון את האפקטיביות של המערך, החוקרים ביצעו שני ניסויי שדה עם למעלה מ- 1,000 תלמידי בית ספר יסודי בישראל. על פי תוצאות המחקר, תלמידים שכיתתם הוקצאה באופן אקראי להשתתף במערך החינוכי דיווחו רגשות חמים יותר כלפי מיעוטים, נכונות לבוא במגע עם מיעוטים, והערכה כלפי מגוון חברתי, זאת תוך שלושה חודשים לאחר התוכנית. התלמידים נטו לנקוט יותר בהתנהגויות פומביות שתומכות ברב גוניות, בגלל שהתוכנית אפשרה להם להבין את הערך והחשיבות של ״לקיחת פרספקטיבה״ תוך ניסיון לשים את עצמם בנעליים של האחר.