check
הישג אקדמי בזמן משבר הקורונה: סטודנטים מביה"ס למנהל עסקים זכו במקום ה-1 בתחרות בינלאומית | האוניברסיטה העברית בירושלים

הישג אקדמי בזמן משבר הקורונה: סטודנטים מביה"ס למנהל עסקים זכו במקום ה-1 בתחרות בינלאומית

14 מאי, 2020
informs_logo_new

 

משלחת בית הספר למנהל עסקים שבאוניברסיטה העברית בירושלים, בראשות פרופ' ניקול אדלר ופרופ' לב מוצ'ניק, זכתה במקום הראשון בתחרות INFORMS העולמית שהתקיימה השבוע, או בשמה המלא "Real-World Business Challenge in 2020 INFORMS". המשלחת הישראלית, כמו כל 274 המשלחות שהתמודדו באירוע מ-26 מדינות שונות, הייתה צריכה להתייצב השבוע בארה"ב כדי להתחרות, אולם התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם גרמה לתחרות להיערך השנה באפליקציית ה"זום". המשלחת הישראלית כללה סטודנטים ישראלים ובינלאומיים שלומדים במסגרת ההתמחות הגדולה ביותר בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, BigData Analytics MBA, תוכנית שיצאה לדרך בסך הכל לפני שנתיים בבית הספר. הנבחרת הצליחה להעפיל לשלב הגמר בו התחרו שישה משלחות, ולבסוף גרפו את המקום הראשון בתחרות וזכו בפרס על סך של 7,500 דולר. בשנה שעברה הגיעה הנבחרת למקום השני ולפני שנתיים למקום הראשון.

השנה נותנת החסות לתחרות הייתה חברת התרופות העולמית "באייר", שביקשה מהמשלחות לייצר שרשרת אספקה לחברת ייצור פיטקטיבית. "באייר" סיפקה לכל צוות סטודנטים נתונים דוגמת מספר המתקנים העומדים לרשותם, תהליכי הייצור האפשריים והציוד הזמין כדי שיוכלו לבצע את חישוביהם. "הזוכה לשנת 2020 היא האוניברסיטה העברית שבלטה מבין שש הקבוצות העולות לגמר מרחבי העולם שהתמודדו השנה בתחרות. הצוות הישראלי נבחר מבין 274 נרשמים המייצגים 26 מדינות, כשחבריו הצליחו לפתור בעיה גדולה עם הרבה מאוד פרטים קטנים בצורה היעילה והטובה ביותר - במודל בן 2,800 משתנים!

פרופ' אדלר סיפרה כי "קבוצת הסטודנטים שלנו הייתה השנה מגוונת וזה מה שאני מאמינה שהביא לנו את הניצחון. היה מרשים לראות את ההשקעה שלהם דווקא בתקופה הזאת. השאלה שהוצבה לצוותים כולם בתחרות הייתה קשה במיוחד השנה, מאוד מאתגרת. בנוסף, לאורך הסמסטר השאלה שונתה מספר פעמים, גם רגע לפני הגמר, והדבר הקשה על המשלחות. הסטודנטים שלנו הצליחו לשנות במהירות את התוצאות שלהם ולהציגם ביום שני, יום הגמר, בצורה מושלמת עם כל הנתונים המתאימים. במקום השני נבחרה המשלחת הצ'ילאנית שכמעט עקפה אותנו בדקה ה-90, אבל אחרי שהקבוצה שלנו ענתה בצורה כל כך יפה לשאלות זכינו במקום הראשון על חשבונם".

informs_logo_new

הצוות הישראלי מנה השנה תשעה סטודנטים - שישה סטודנטים מביה"ס למנהל עסקים, שני סטודנטים בינלאומיים (גרמניה וסין) וסטודנט נוסף מביה"ס להנדסה ולמדעי המחשב, כולם מהאוניברסיטה העברית: יפית עטיה יהושע, מרים דניאלובה, עמיחי גלרנטר, ירון אייזנקרפט, יובל להב, חננאל הרמן, גאדיץ זלצברג, פרנצ'סקה ווייבר והייאנג זנג. ראש ועדת השיפוט היה פרופ' ג'ון ברג' מבית הספר למנהל עסקים של "בות'" באוניברסיטת שיקגו, בעל שם עולמי בתחומו, שניהל את מערך השיפוט בגמר יחד עם עוד תשעה שופטים נוספים מומחים בחקר ביצועים ואנליטיקה ונציגים מחברת "באייר".

 

לפרטים על התחרות: https://www.informs.org/About-INFORMS/News-Room/Press-Releases/Winner-Selected-for-Most-Innovative-Solution-to-Real-World-Business-Challenge-in-2020-INFORMS-Student-Team-Competition

פורסם באתר ynet: 

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5730697,00.html