check
האוניברסיטה העברית קוראת לחוקרים וסטודנטים אזרחי אוקראינה להמשיך את הפעילות המחקרית אצלנו! | האוניברסיטה העברית בירושלים

האוניברסיטה העברית קוראת לחוקרים וסטודנטים אזרחי אוקראינה להמשיך את הפעילות המחקרית אצלנו!

6 מרץ, 2022
קרדיט: ברונו שרביט

הנהלת האוניברסיטה העברית ואגודת הסטודנטים הציבו היום את דגל אוקראינה ברחבת הדגלים בקמפוס בהר הצופים כאות הזדהות עם העם באוקראינה. הצבת הדגל מבקשת להעביר מסר של חיזוק ותמיכה באוקראינה שנמצאת זה השבוע השני בפלישה אגרסיבית של הצבא הרוסי בשטחה.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית ציין כי: "הצבת הדגל מהווה מבחינתו אמירה חשובה שאנו באוניברסיטה העברית לא נשארים אדישים אל מול האסון המתרחש באוקראינה, וכי אנו שולחים מסר של חיזוק ועמידה איתנה לעם באוקראינה. ליבנו עם העם האוקראיני ועם הסבל הנורא המתרחש שם שנובע מהתנהגות ברברית שאינה מתקבלת על הדעת".

יצויין כי מיד עם פרוץ המלחמה, העניק דיקנט הסטודנטים באוניברסיטה העברית סיוע לתלמידים ותלמידות המצויים במצוקה אישית או משפחתית בעקבות המצב- החל מעזרה כלכלית, תמיכה רגשית ועד דחיה בהגשת עבודות. בנוסף, על רקע האיום על חייהם של אנשי ונשות האקדמיה באוקראינה, ומתוך סולידריות, האוניברסיטה העברית מציעה אירוח אקדמי לחברות ולחברי סגל מאוקראינה ולתלמידות ולתלמידים לתארים מתקדמים.

תלמידים ותלמידות לתואר ראשון, אזרחי אוקראינה, שלומדים במוסדות אקדמיים באוקראינה, מוזמנים ללמוד ללא תשלום קורסים הנלמדים באנגלית וקורסי שפה בעברית באמצעות בית-ספר רוטברג לתלמידי חו"ל שבאוניברסיטה. ההזמנה היא לשהות באוניברסיטה לתקופה של עד ארבעה חודשים, עם אפשרות למלגת קיום ושהות חינם במעונות, על בסיס מקום פנוי.

בנוסף, חוקרים וחוקרות אזרחי אוקראינה כמו גם תלמידים ותלמידות לתואר מוסמך ודוקטורט, שלומדים במוסדות אקדמיים באוקראינה, מוזמנים להמשיך את פעילות המחקר במסגרת האוניברסיטה העברית. ההזמנה היא לשהות באוניברסיטה לתקופה של עד ארבעה חודשים, שבמהלכה תוצע לאורחים ולאורחות שיימצאו מתאימים לכך מלגה, וכן שהות חינם במעונות האוניברסיטה למשך ארבעה חודשים.