check
האוניברסיטה העברית במקום ה-90 בדירוג העולמי של מדד שנגחאי ובמקום ה-1 בישראל מבין כל מוסדות הלימוד האקדמיים! | האוניברסיטה העברית בירושלים

האוניברסיטה העברית במקום ה-90 בדירוג העולמי של מדד שנגחאי ובמקום ה-1 בישראל מבין כל מוסדות הלימוד האקדמיים!

15 אוגוסט, 2021
האוניברסיטה העברית

הישג: האוניברסיטה העברית חזרה להיות

בין 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם והמובילה בישראל

 

האוניברסיטה העברית במקום ה-90 בדירוג העולמי

ובמקום ה-1 בישראל מבין כל מוסדות הלימוד האקדמיים!

 

הישג גם לאקדמיה הישראלית: 3 מוסדות אקדמיים ישראלים ב-100 הראשונות העברית, ויצמן והטכניון!

 

משהו טוב קורה באוניברסיטה העברית!

האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-90 בדירוג שנחאי הנחשב לדירוג החשוב והאיכותי בעולם האקדמי הבינלאומי למוסדות אקדמיים לשנת 2021 – זהו הדירוג הטוב ביותר שלה בחמש השנים האחרונות (מאז 2016, ראו בטבלה למטה). כמו כן, חל שיפור משמעותי בדירוג של האוניברסיטה ביחס לשנה שעברה, אז היא דורגה בין המקומות 150-101. האוניברסיטה העברית אף הצליחה לעקוף בדירוג הנוכחי מספר אוניברסיטאות מובילות בעולם.

בזמן ש'העברית' חזרה להיות המוסד המוביל בישראל בדירוג העולמי, האקדמיה הישראלית הגיעה להישג מרשים – לראשונה, מאז שנת 2013  שלושה מוסדות אקדמיים ישראליים הגיעו למאייה הראשונה. אחרי 'העברית', מכון ויצמן למדע טיפס במקום אחד בדירוג וכעת הוא במקום ה-92 והטכניון מיד אחריו, במקום ה-94 - יש לציין כי במקום הראשון דורגו האוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד וקיימברידג', בדיוק כמו בשנה שעברה.

פרופ' כהן. צילום: נתי שוחט, פלאש 90פרופ' אשר כהן נשיא האוניברסיטה העברית מסר בתגובה כי "מגמת העלייה בדירוג שנחאי מהווה עדות לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת של מצוינות אקדמית, של כל חברי הקהילה האקדמית בישראל ובפרט באוניברסיטה העברית. אני מאוד שמח ששלושה מוסדות אקדמיים נמצאים במאיה הראשונה. זוהי עדות לאמת המחקר והמדע בישראל. אנחנו גאים השנה שהאוניברסיטה העברית זוכה להכרה בתור אחת ממאה האוניברסיטאות המובילות בעולם, ולאוניברסיטה המובילה בישראל".

עוד אמר פרופ' כהן: "חברי הסגל האקדמי וקהילת האוניברסיטה מצליחים לקבוע את איכותה ואת הרמה הגבוהה של המחקר בישראל, בהתאם לייעודה של האוניברסיטה העברית להיות מובילת המחקר בארץ ומן המובילות את המחקר בעולם. תקופת הקורונה הוכיחה מעל ומעבר כי המדע והמחקר חשובים ביותר, ומהווים את הבסיס ההכרחי להמשך קיומה ושגשוגה של ישראל ומדינות העולם. נוסיף להשפיע ולתרום למדינת ישראל ולהוות את חזית הידע והחדשנות בארץ ובעולם".

מדד שנחאי נערך על ידי אוניברסיטת ג'יאוטונג הסינית ונחשב לאחד הדירוגים האמינים בעולם בתחום האקדמיה המתפרסמים בקביעות, מדי שנה. הדירוג מבוסס על מספר מדדים, כמו מספר חברי הסגל והבוגרים שזכו בפרסי נובל ומדליות פילדס, מספר הפעמים שבהם הופיע מאמר של חוקר באוניברסיטאות בירחונים המדעיים המובילים כגון Science ו-Nature, ודירוגים המתייחסים למספר הפעמים שבהם מאמרים של חוקרים במוסדות צוטטו על ידי עמיתיהם. המחקר הסיני כולל יותר מ-2,000 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 1,000 האוניברסיטאות המובילות.

 

לדירוג המלא של כל האוניברסיטאות