check
האוני' העברית במקום ה-33 במדד שנגחאי 2020 בתחום המשפטים ו-30 בתקשורת | האוניברסיטה העברית בירושלים

האוני' העברית במקום ה-33 במדד שנגחאי 2020 בתחום המשפטים ו-30 בתקשורת

29 יוני, 2020
shanghairanking_2020

האוניברסיטה העברית בירושלים מדורגת במקום ה-33 בעולם בתחום המשפטים במדד שנגחאי 2020 המבצע דירוג אקדמי של אוניברסיטאות ומוסדות לימוד אקדמיים בעולם לפי תחומים, ופורסם הבוקר (ב'). מדובר בעלייה משמעותית לאוניברסיטה העברית בתחום זה לאורך השנים, כשבשנת 2017 דורגה האוניברסיטה בתחום המשפטים במקומות 75-51. בתחום זה היא האוניברסיטה השלישית ששפתה אינה אנגלית שנכנסה ל-50 הגדולות בדירוג ספציפי זה. בנוסף, האוניברסיטה העברית בירושלים השתפרה מאוד בדירוג בתחומים נוספים, ביניהם בתקשורת (30), במדיניות ציבורית (40) ובניהול תיירות (50, כניסה חדשה לרשימה). כמו כן, האוניברסיטה העברית מדורגת בחמישה תחומים בין 50 המוסדות האקדמיים הטובים בעולם (יחד עם מתמטיקה, מקום 25) - יותר מכל אוניברסיטה אחרת בישראל. הפקולטה המככבת באוניברסיטה העברית בדירוגים השנה הינה הפקולטה למדעי החברה.

shanghairanking_2020

"מגמת העלייה בתחומים רבים במדד שנגחאי, משנה לשנה, היא עדות לעבודה קשה ולחתירה הבלתי מתפשרת למצוינות של חברי הקהילה האקדמית והאוניברסיטה כולה", מסר פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, "בהסתכלות כוללת וארוכת שנים, אין ספק כי האוניברסיטה העברית ביצרה את מעמדה הבינלאומי בתור אוניברסיטה משמעותית וחשובה ביותר בתחומים רבים בארץ ובעולם. חברי הסגל האקדמי וקהילת האוניברסיטה מצליחים לקבוע מדי שנה את איכותה ואת הרמה הגבוהה של המחקר בישראל, בהתאם לייעודה של האוניברסיטה העברית להיות מובילת המחקר בארץ ומן המובילות את המחקר בעולם. כמובן שיש לנו עוד לאן לשאוף, נלמד את התוצאות ונסיק מהן לעתיד".

מדי שנה, ב-29 ביולי, מתפרסם מדד שנגחאי לפי תחומים, כשבעוד כחודש צפוי להתפרסם המדד המלא, המדרג את האוניברסיטאות עצמן. בכל תחום במדד ניתן לדרג 200 מוסדות אקדמיים שונים, כשכל התחומים מחולקים לחמישה תחומי-על מרכזיים: מדעי הטבע, מדעי החברה, מדעי החיים, הנדסה ומדעי הרפואה. מדד שנגחאי נחשב לאחד הדירוגים האמינים בתחום האקדמיה. הדירוג מתייחס בעיקר לאיכות המחקר במוסדות, אך גם למספר חברי הסגל והבוגרים שזכו בפרסי נובל, מספר הפעמים שבהם הופיע מאמר של חוקר באוניברסיטאות בירחונים המדעיים המובילים בעולם (nature, science, cell  וכו'), ומספר הפעמים שבהם מאמרים של חוקרים במוסד צוטטו על ידי עמיתיהם. הדירוג מתייחס ל-500 אוניברסיטאות מבין 1,200 שנבדקות על ידי האוניברסיטה מדי שנה.

לתוצאות המלאות:  http://www.shanghairanking.com/index.html