check
ד"ר מורן יסעור וד"ר הייתם עמל מהפקולטה לרפואה זכו בפרס קריל לשנת 2022! | האוניברסיטה העברית בירושלים

ד"ר מורן יסעור וד"ר הייתם עמל מהפקולטה לרפואה זכו בפרס קריל לשנת 2022!

4 אפריל, 2022
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ד''ר מורן יסעור, מהמחלקה למיקרוביולוגיה וגנטיקה מולקולרית והחוג לביולוגיה חישובית בביה"ס להנדסה ולמדעי המחשב וד''ר הייתם עמל, מהמכון למדעי התרופה וביה''ס לרוקחות, זכו בפרס קריל היוקרתי, המוענק על ידי קרן וולף. הפרס ניתן מדי שנה לעד 10 חוקרים צעירים ומצטיינים, בדרגת מרצה או מרצה בכיר שעדיין לא קיבלו קביעות. הבחירה בזוכים ובזוכות נעשית על פי קריטריונים של הצטיינות ונושא המחקר וחשיבותו.

ד“ר מורן יסעור נחשבת לאחת החוקרות המובילות בעולם בתחום המיקרוביום, תחום חדשני המבוסס על ההנחה כי גוף האדם מכיל מגוון עצום של חיידקים הממלאים תפקידים חשובים בתהליכים מטבוליים. היא פרסמה מאמרים חשובים בנושא, הקשורים באוכלוסיית הבדואים בנגב ובהשפעותיהם של מיקרוביום על תינוקות ופיתחה כלים חישוביים משמעותיים שנמצאי בשימוש בכל העולם. מלבד תרומתה המחקרית, ד''ר יסעור היא ממובילות המסלול לרפואה חישובית באוניברסיטה העברית ותרמה רבות לחיזוק הצד החישובי בקרב דור העתיד של הרופאים בישראל.

ד''ר הייתם עמל חוקר את המנגנונים המולקולריים והסממנים הביולוגיים של אוטיזם ואלצהיימר. רק לאחרונה, הוא הוביל מחקר שגילה ששתי המחלות חולקות מנגנון מולקלרי משותף שיכול להוביל להפרעות נוירולוגיות ועשוי לעזור לפתח טיפולים אפקטיביים חדשים לשתי המחלות. ד''ר עמל נחשב לחוקר פורה במיוחד, שהספיק לפרסם מספר גדול של מאמרים בכתבי עת יוקרתיים ועוסק גם בפיתוח יישומי של תרופות ודרכי אבחון, לצד פעילות מחקרית ענפה.