check
פרס חיים הרצוג לתרומה ייחודית למדינת ישראל הוענק ל"אבי האקזיטים של ההיי טק הישראלי", ד"ר יוסי ורדי | האוניברסיטה העברית בירושלים

פרס חיים הרצוג לתרומה ייחודית למדינת ישראל הוענק ל"אבי האקזיטים של ההיי טק הישראלי", ד"ר יוסי ורדי

13 ספטמבר, 2020
פרס חיים הרצוג. צילום - מארק ניימן, לעמ

פרס ע''ש נשיא המדינה חיים הרצוג ז''ל לתרומה ייחודית למדינת ישראל לשנת תש"ף הוענק לפני מספר ימים במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן ועמותת "יד חיים הרצוג" לאיש עסקים, יזם הטכנולוגיות והמשקיע הישראלי המפורסם ד"ר יוסי ורדי, בהוקרה על תרומתו הרבה בתחום אחדות העם והדו-קיום. את הפרס מעניקה האוניברסיטה העברית בירושלים בשיתוף עם עמותת "יד חיים הרצוג" מדי שנתיים, ביום השנה לפטירתו של נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג ז"ל. השנה התקיים הטקס בבית הנשיא במתכונת מצומצמת בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

פרס חיים הרצוג. צילום - מארק ניימן, לעמ

(מימין לשמאל בשורה העליונה: סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים באוניברסיטה עברית יוסי גל, נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן, והראל טובי מנכ"ל בית הנשיא. מימין לשמאל בשורה התחתונה: יוסי ורדי ואשתו תלמה, נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז׳י) הרצוג, ותת-אלוף במיל' מיכאל (מייק) הרצוג). 

 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אמר במהלך הטקס: ״הרוח הישראלית איננה כרוכה רק ביזמות מסחרית, אלא גם באחריות על הכלל, במעורבות החברתית. כך גם יוסי ורדי, שתרומתו לחדשנות הישראלית, בימי השירות הציבורי שלו, לא תסולא בפז. ברכות על הזכייה בפרס הרצוג! דומה שאכן אין ראויה ממנה"/

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן ציין כי "ד"ר יוסי ורדי פועל שנים רבות ללא לאות לקידום הטכנולוגיה והאינטרנט בישראל, ולקידום ישראל מעל כל במה העולמית אפשרית בתחומים אלו, ועל כך הוא ראוי לכל שבח. הוא פרץ דרכים חדשות ששינו את פני ההיי טק הישראלי ובכל תפקידיו שילב ראייה חברתית וחינוכית. שמחתי להתבשר על הבחירה בו לקבל את פרס הרצוג לשנת תש"ף'".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז׳י) הרצוג: ״מדינת ישראל נבנתה ותיבנה בזכות אנשים כמו ד״ר יוסי ורדי. מאבות ההייטק הישראלי שהפכו אותנו למעצמת הייטק עולמית, יזם ומשקיע שתרם לבנייתה הכלכלית של מדינת ישראל ואיש חזון ומעשה שחינך דורות לחדשנות ולתעוזה. מסכת חייו של אבי, חיים הרצוג, נשיאה השישי של מדינת ישראל, הקיפה תחומי פעילות רבים, כולל פרק משמעותי עם הקמת תעשיות מתוחכמות, שהיוו את הבסיס לחזונו של יוסי ורדי ואנו גאים מאוד בהחלטת ועדת הפרס והאוניברסיטה העברית לכבד את יוסי ורדי על מפעל חייו".

ד"ר יוסי ורדי, המכונה בתקשורת "הגורו של האינטרנט הישראלי" ו"אבי האקזיטים של ההיי-טק הישראלי", השקיע ועזר להקמתן והצלחתן של מעל ל-85 חברות בתחומי התכנה, אנרגיה, אינטרנט, טלפונים ניידים, אלקטרו-אופטיקה ועוד. בין החברות שהיה מעורב בהקמתן ניתן למצוא את טכנולוגיות מתקדמות (טכ"ם), דלק אלון, גרנית הכרמל, טכנולוגיות בינלאומיות לייזרים (ITL) ואורמת. בנוסף, היה מעורב בחברות רבות שנמכרו לענקיות הטכנולוגיה, כולל חברת answers.com שנמכרה ל -ACVF, חברת  Gtekoשנמכרה לMicrosoft-, חברת Tivella שנמכרה לCisco-, חברת The Gifts Project שנמכרה לeBay-, וחברת FoxyTunes שנמכרה ל-Yahoo. יוסי גם יעץ לראש AOL ולמנכ"ל Amazon.

ד"ר ורדי מילא בתחילת דרכו שורת תפקידים בכירים בשרות הממשלתי, ובכלל זה מונה בשנת 1993 על ידי ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, לשמש כיועץ לשיתוף פעולה כלכלי עם מדינות ערב ירדן, מצרים וסוריה. הוא אף הקים את הקרן הדו-לאומית למחקר ופיתוח עם ארה"ב, שימש כיו"ר הישראלי של הדיאלוג העסקי עם השוק המשותף של האיחוד האירופי, חבר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ומכהן כיו"ר משותף של כנסים בנושאי טכנולוגיה, יזמות ויצירתיות בארץ ובחו"ל. במהלך חייו הציבוריים ד"ר ורדי כיהן בחבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, האוניברסיטה הפתוחה ומכון ויצמן, בנוסף לתפקידו כיושב הראש של הקרן לירושלים. כיום הוא מכהן בחבר הנאמנים של הטכניון.

 

פרסומים בתקשורת:

 

Ynet: https://www.ynet.co.il/economy/article/rkoegNjNP

מעריב (פרינט): http://www.ifatmediasite.com/CustomerMedia/S_ShowItem.aspx?FromMail=true&ItemID=KHHHJHGHJ&CustomerID=EDDHFHE&InfoTypeID=0&PageIndex=1&EmailGroupID=FEHIF

JPOST: https://www.jpost.com/israel-news/chaim-herzog-prize-awarded-to-dr-yossi...

Mortech, בלוג מחשבים וסייבר: https://news.mortech.co.il/2020/09/blog-post_11.html

אנשים ומחשבים: https://www.pc.co.il/kehila/daily-zipi/322396/