check
נשיא האוניברסיטה העברית קיבל מגן הוקרה על תמיכתו בתוכנית !IMPACT של FIDF למען חיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל | האוניברסיטה העברית בירושלים

נשיא האוניברסיטה העברית קיבל מגן הוקרה על תמיכתו בתוכנית !IMPACT של FIDF למען חיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל

7 יוני, 2020
נשיא_האוניברסיטה_העברית_מקבל_מגן_הוקרה_על_תמיכתו_בתוכנית_אימפקט

ביום רביעי (3.6) התקיים באוניברסיטה העברית טקס ייחודי ומצומצם (בשל משבר הקורונה) של תוכנית המלגות !IMPACT של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) במהלכו העניקה מנהלת התוכנית, אורנה פסח, לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, את מגן ההוקרה על שיתוף הפעולה ומעורבותו הרבה בתוכנית. בטקס החגיגי השתתפו גם סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים יוסי גל; ראש האגף לקשרי חוץ ופיתוח משאבים באוניברסיטה רם סמו; ודיקן הסטודנטים באוניברסיטה פרופ' גיא הרפז. 

נשיא_האוניברסיטה_העברית_מקבל_מגן_הוקרה_על_תמיכתו_בתוכנית_אימפקט
המגן הוענק לו כחלק מהחגיגות לציון 18 שנים לפעילות תוכנית !IMPACT. ב-18 שנות פעילותה העניקה התוכנית לכ-16,000 סטודנטים מלגות בהיקף של 185 מיליון דולר. על המגן שהוענק לנשיא נכתב "תוכנית !IMPACT של ארגון FIDF מציינת 18 שנות השקעה והצלחה במהלכן העניקה מלגות ל-777 סטודנטים בהיקף של 9,800,000 דולר (רק באוניברסיטה העברית). תודה על השותפות, בהצדעה!". 


פרופ' כהן אמר לאחר קבלת המגן בהתרגשות: "יש הרבה ארגונים יפים וטובים במדינת ישראל, התורמים למדינה ומעניקים מלגות. אבל אתם באמת מיוחדים כי אתם עוזרים לאנשים שעזרו למדינה. יש לכם רוח, רוח מיוחדת. את הטקס שלכם אני אף פעם לא מפסיד. כיף לחוש את האנרגיה בטקס הזה, כל הכבוד לכם, תמשיכו לעשות את עבודתכם החשובה ואנחנו נשמח להמשיך להשתתף בו ככל שנוכל". 


מנהלת התוכנית אורנה פסח הוסיפה: "היום אני ממש גאה להעניק לכם את המגן, ולהגיד לכם באופן אישי תודה רבה על שיתוף הפעולה. אנחנו מצדיעים לכם על השותפות איתנו. היה לי חשוב באופן אישי להגיע לאוניברסיטה העברית ולהגיד תודה. המגן הפעם הוא לא בצורת חייל מצדיע, אלא חייל שיש לו כובע אקדמי על הראש".


!IMPACT היא תוכנית שנוסדה בשנת 2002 ונועדה להוקיר לוחמים ותומכי לחימה על שירותם הצבאי המסור ותרומתם להגנת המדינה ולביטחונה. המלגה מיועדת לסייע לחייל/ת המשוחרר/ת (עד דרגת סרן) במימון לימודיו/ה האקדמיים. בתמורה, מקבל/ת המלגה מתחייב/ת לבצע 130 שעות פעילות למען הקהילה ולשמור על קשר עם התורם, המממן את מלגתו/ה במשך כל תקופת הלימודים. מידי שנה, מארגן מדור ישראל שבאגף לקשרי חוץ ופיתוח משאבים טקס מלגות לסטודנטים זוכי מלגת !IMPACT באוניברסיטה העברית בירושלים, אולם השנה בשל התפרצות נגיף הקורונה לא התקיים טקס זה.  

בתמונה (מימין לשמאל): מר רם סמו - ראש האגף לקשרי חוץ ופיתוח משאבים; סמדר אילן - מנהלת פרויקט IMPACT!18; פרופ' אשר כהן – נשיא האוניברסיטה העברית, גב' אורנה פסח - מנהלת תוכנית אימפקט, פרופ' גיא הרפז – דיקן הדיקנט; מר יוסי גל – סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים.

פרסומים בתקשורת: 

ynet - https://www.ynet.co.il/economy/article/SJB5dmInL

maariv - https://tmi.maariv.co.il/the-lounge/Article-769427