check
מלגת לימודים ע"ש מיכל סלה ז"ל החל משנה"ל הבאה בביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית | האוניברסיטה העברית בירושלים

מלגת לימודים ע"ש מיכל סלה ז"ל החל משנה"ל הבאה בביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית

9 יולי, 2020
michal sela

האוניברסיטה העברית, ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד וחברת 'משב מחקר יישומי' החליטו להעניק החל משנת הלימודים הבאה באופן רשמי את 'מלגת מיכל סלה' - מלגת מחקר לסטודנטיות וסטודנטים, חוקרות וחוקרים בביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד, באוניברסיטה העברית בירושלים. המלגה תתמוך בעבודות מחקר שתעסוקנה באחד או יותר מן הנושאים הבאים - תופעת רצח נשים ו/או אלימות במשפחה, קידום שוויון מגדרי, חדשנות ויזמות בסוגיות רווחה ואינטואיציה וקשב פנימי.

מיכל סלה ז"ל הייתה בוגרת מצטיינת לתואר שני בביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית. הודעה על המלגה פורסמה גם בדף הפייסבוק של עמותת "פורום מיכל סלה" - אותה יזמה לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל, במטרה למנוע את מקרה הרצח הבא ולהיאבק באלימות במשפחה על ידי חשיבה חדשנית מסוגים שונים. הגולשים התרגשו ואחת מהן כתבה על גבי הפוסט אודות המלגה החדשה: "מדהים, פרופ' מונא חורי (דיקנית ביה"ס), (את) מאז ומתמיד השראה. ואתן ואתם, כוח מיכל, עושים את מה שאמרתם שתעשו - הופכים את זכרה למהפכה. אמן וישר כוח!", ואחרת ביקשה: "כל הכבוד על יוזמת המלגה, הייתי מוסיפה קורס מיוחד שיעסוק באלימות על כל סוגיה כחלק אינטגרלי במסלול הלימודים!"

פרופ' מונא חורי כסאברי, דיקן בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית, מסרה כי "אנו מצטערים על הרצח האכזרי ועל כך שלא יכולנו למנוע מקרה כואב זה. בביה"ס אנו רואים חשיבות רבה לתפקידנו כמובילי שינוי חברתי בכלל ובתחום האלימות בין בני זוג בפרט. נמשיך לפעול לפיתוח הידע והכשרת הסטודנטים שלנו למתן מענים טובים יותר לחברה".

במסגרת המלגה החדשה, יעניק בית הספר כבר השנה באופן חד פעמי את מלגת מיכל סלה בסך 5000 שקל, במימון מלא של ביה"ס, לסטודנט או סטודנטית לתואר מוסמך במסלול המחקרי, זאת על מנת להתניע את התהליך ולאור משמעותו וחשיבותו הרבה עבור בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית. בטקס המצטיינים של ביה"ס בשנה הבאה ישתתפו שני הזוכים/ות במלגה - הזוכה של המלגה המקדימה השנה והזוכה של המלגה באופן רשמית בשנה הבאה.

"משפחת סלה ועמותת פורום מיכל סלה מבקשים להודות מקרב לב לבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית, ובמיוחד לפרופ' מונא חורי-כאסברי, דיקנית בית הספר, לאורי שגיא, דיקן המשנה, ולחברת 'משב מחקר יישומי', על התרומה הנדיבה ועל ההשקעה הרבה למען קידום המחקרים החשובים בתחום", נכתב בעמוד הפייסבוק של "פורום מיכל סלה".

 

פרסומים בתקשורת:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5761977,00.html#autoplay