check
חוקרים מהאוניברסיטה העברית: עדיין לא ניתן לקבוע באופן מלא האם יש התפרצות כוללת של קורונה | האוניברסיטה העברית בירושלים

חוקרים מהאוניברסיטה העברית: עדיין לא ניתן לקבוע באופן מלא האם יש התפרצות כוללת של קורונה

9 יוני, 2020
מעבדה

צוות חוקרים ממכון רקח לפיסיקה ומהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית ערך ביום א׳ ניתוח של העלייה בשיעורי ההדבקה בנגיף הקורונה מאז תחילת הקלות הסגר, ובמיוחד בעשרת הימים האחרונים.

לאחר בדיקת פרמטרים רלוונטיים, כמו מספר החולים המאותרים, שינוי במספר המאושפזים והשוואה בין מדינות שנקטו במדיניות טיפול דומה בנגיף, החוקרים הגיעו למספר מסקנות:

  • אין וודאות שהתפרצות הנגיף הינה כוללת ומומלץ לחכות לסוף השבוע לבירור המגמה, תוך ניטור הדוק בבתי החולים, באמצעות סקירת אינדיקטורים שונים להתפרצות, ובמיוחד מספר החולים הנתמכים נשימתית (חולים במצב בינוני או קשה).
  • בניגוד לגל הראשון של ההתפרצות, לא נצפתה עדיין עלייה במספר החולים הנתמכים נשימתית. ייתכן שזה נובע מהטיה של ההדבקה לכיוון צעירים, כתוצאה מהרחבת מעגלי הבדיקות המדגישה חולים טרום תסמינים וא-תסמיניים, או מסיבות אחרות הקשורות לעוצמת ההשפעה של הנגיף. 
  • מניעת האצת הדבקה על ידי הקפדה על מילוי נהלים נוכחי ומניעת התפשטות למגיפה מלאה על ידי חיזוק מערך הבדיקות שנועד לגילוי ובידוד חולים במוקדי התפרצויות.
  • הכמות הנמוכה של חולים הנתמכים נשימתית נותנת מרווח נשימה של לפחות מספר שבועות של התאמת מדיניות, במקרה של התפתחות עומס בבתי החולים.