check
הרבה כבוד: הדוקטורנט הישראלי היחיד שזכה השנה במלגת "אפל" היוקרתית | האוניברסיטה העברית בירושלים

הרבה כבוד: הדוקטורנט הישראלי היחיד שזכה השנה במלגת "אפל" היוקרתית

25 אוקטובר, 2020
יהב בכבוד. קרדיט צילום - נעמי זיידמן

יהב בכבוד. קרדיט צילום - נעמי זיידמן

יהב בכבוד הוא דוקטורנט מביה"ס להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים, הישראלי היחיד שזכה במלגת "אפל" היוקרתית לשנת 2020. המלגה ניתנת זו השנה הראשונה לדוקטורנטים שנחשבים למובילים ומצטיינים בתחומי למידת המכונה (Machine Learning) והבינה המלאכותית. "'אפל' נרגשת לתמוך במחקר החדשני ביותר בתחום למידת המכונה ברחבי העולם, המכסה מגוון רחב של נושאים, כולל בריאות, למידת מכונה On Device, למידה תוך שמירה על פרטיות המשתמש, עיצוב ממוקד-אדם ועוד. מלגאי 'אפל' הנבחרים מקדמים את תחומי למידת המכונה והבינה המלאכותית כדי לפרוץ את גבולות האפשר. 'אפל' מחויבת לתמוך בקהילת המחקר האקדמית ובתרומתה המדעית האדירה. כל אחד מהמלגאים הנבחרים יזכה לתמיכה ומימון של מחקרו ונסיעותיו האקדמיות למשך שנתיים, וכן יזכה להזדמנויות להתמחות ולמנטורינג במשך כשנתיים על ידי חוקר 'אפל' הפועל בתחומם", נכתב באתר הרשמי של חברת "אפל".

בין הזוכים האחרים במלגה הנחשקת ניתן למצוא דוקטורנטים מכל רחבי העולם – מסטנפורד ועד קיימברידג', מהמכון הטכנולוגי הפדרלי של שווייץ בציריך, הידוע בשם ETH Zurich, ועד אוניברסיטת פקין שנחשבת לאחת ממוסדות המחקר הטובים ביותר בסין. בסך הכל זכו נוסף ליהב 11 סטודנטים במלגה יוקרתית זו, כאשר שמונה מתוכם מאוניברסיטאות בארה”ב.

יהב, ירושלמי בן 32, החל את לימודיו האקדמיים בתואר דו-חוגי במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית מיד לאחר שירותו הצבאי בחיל המודיעין. את התואר השני במדעי המחשב באוניברסיטה העברית סיים בהצטיינות יתרה בשנת 2018. יהב מרובה תחביבים, הוא שחקן כדורסל חובב, מתעניין בהיסטוריה, וכותב מעת לעת מאמרי דעה בנושאי מדיניות, אקטואליה וספורט. מחקריו האקדמיים של יהב עוסקים בתחומים מגוונים, ביניהם הוגנות אלגוריתמית (Algorithmic Fairness), פרטיות נתונים, ותיאוריה של למידת מכונה (Learning Theory). "אני נרגש להיכלל ברשימה עם חוקרים צעירים נפלאים שכאלה. המלגה מאפשרת לי להתמקד במחקר האקדמי במסגרת הדוקטורט בראש שקט, ופותחת שער לשיתוף פעולה מחקרי עם חטיבת המחקר החזקה באפל", מסר השבוע.

 

עוד על עבודתו המחקרית של יהב ניתן למצוא כאן.

פרסומים בתקשורת: https://www.ynet.co.il/article/H1ue9Mk00P