check
גאים בך! הזוכה בתחרות השנתית לחונכות במדע מטעם Nature - פרופ' חנה מרגלית | האוניברסיטה העברית בירושלים

גאים בך! הזוכה בתחרות השנתית לחונכות במדע מטעם Nature - פרופ' חנה מרגלית

22 דצמבר, 2020
Professor Hanah Margalit

פרופ' חנה מרגלית מהמחלקה למיקרוביולוגיה וגנטיקה מולקולרית בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית זכתה היום (שני) בפרס לחונכות במדע לשנת 2020 מטעם המגזין Nature בקטגוריה מפעל חיים, זאת בעקבות הישגיה בתחום ההדרכה המדעית ("Nature Research Awards for Mentoring in Science"). פרופ' מרגלית היא מהחוקרים המובילים בעולם בתחום הביואינפורמטיקה, והיא עוסקת במחקר שמשלב ביואינפורמטיקה, ביולוגיה חישובית וחקר מערכות ביולוגיות. הפרס היוקרתי מוענק השנה בפעם ה-15 ברציפות.

professor hanah margalit

(קרדיט צילום: מתוך הטוויטר @SpringerNature)

בנימוקי הבחירה בה, נכתב על פרופ' מרגלית כי "לאורך הקריירה שלה, חנה נחשבה לחלוצה בתחום הביואינפורמטיקה במדינת ישראל ומחוצה לה. היצירתיות, האומץ והרעיונות שלה הובילו אותה לפתח כיוונים חדשים במספר תחומים, כולל מחקר על אינטראקציות בין חלבונים, רשתות ביולוגיות מורכבות, small RNA ואחרים. כמנטורית היא הדריכה יותר מ-50 סטודנטים וחוקרים, שרבים ורבות מהם המשיכו למלא תפקידים בכירים באוניברסיטאות מובילות או בתפקידים מרכזיים בתעשייה. הסטודנטים שלה מדברים רבות על יכולתה לעורר השראה, להניע ולעודד לעצמאות".

סטודנטים שלמדו תחתיה ציינו בפני וועדת הפרס כי "פרופ' חנה מרגלית היא המנטורית הכי טובה שפגשתי. האווירה הפתוחה, הידידותית והשיתופית שלה היוו השראה עבורנו בעבודת המעבדה, אפשרה לנו ללמוד אחת מהשנייה, לנהל שיחות פוריות ומלאות תובנה, לעבוד בשיתוף פעולה ולקדם אחד את השני.. כשהתקבלתי למעבדה של חנה למדתי משהו מאוד עמוק ומדהים על אופי ההדרכה שלה - היא חונכת את הסטודנטים שלה על פי אישיותם, לא על פי האישיות שלה". פרופ' מרגלית עצמה אומרת: "אני חושבת שהסוד של חונכות מדעית מוצלחת טמון ביצירת תמהיל נכון בין חופש מחשבתי, סקרנות והנאה לבין שאיפה למצוינות במחקר והקפדה על יושרה מדעית".

אין מדובר בפרס הראשון שבו זוכה פרופ' מרגלית בשנים האחרונות. בשנת 2008 הוענק לה פרס לנדאו על הישגיה בתחום הביולוגיה המערכתית. בשנת 2018 נבחרה פרופ' מרגלית לעמיתת האגודה הבינלאומית לביולוגיה חישובית ISCB על תרומותיה בתחומי הביולוגיה החישובית והביואינפורמטיקה. כמו כן, השנה הוענק לה פרס רוטשילד במדעי החיים.

לפרטים המלאים על הזכייה באתר nature: https://www.nature.com/nature/awards/mentorship

פרסום בתקשורת:

https://www.ynet.co.il/environment-science/article/rJtSfPxav

https://www.inn.co.il/news/461614